Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
17. januar 2004 - 13:42 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

hvad betyder protected void Page_Load(Object Src, EventArgs E)

Hej hej.. står lige og skal til Interaktions eksamen her mandag og har lige et enkelt spørgsmål

protected void Page_Load(Object Src, EventArgs E)

Jeg er ikke i tvivl om hvad den gør og hvad jeg skal bruge den til ... men hvor for skriver man
protected ?
void ?
Object ?
Eventargs ?

gerne formuleret enkelt...
/mvh
Jacob Jensen
Avatar billede altinet Nybegynder
17. januar 2004 - 13:57 #1
protected betyder at metoden kan tilgås fra ethvert sted i din kode, men ikke fra en anden applikation.
void betyder at metoden ikke returnerer noget til den kaldende kode.
Object og Eventargs er typer på parametrene til metoden. Denne metode tager altså et Object (dvs en hvilken som helst type i C#, da alt arver fra "Object") og Et event. Metode navnet Page_Load tyder på at dette er en metode der er beregnet til at blive kaldt når en sides (PAge) onLoad event kastes.

Håber du blev klogere!

:-) Lars
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
17. januar 2004 - 14:09 #2
det håber jeg også... skulle bare lige bruge noget jeg kan synge for lærer og sensor.. så jeg håber det er rigtigt...

Det er jo altid godt at lade som om man ved mere end pensum... så mange tak !!

/Jacob
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2004 - 14:20 #3
protected betyder ikke "kan tilgås fra ethvert sted i din kode, men ikke
fra en anden applikation".

protected betyder "kan tilgåes fra denne klasse eller klasser somn arver
fra denne klasse".
Avatar billede altinet Nybegynder
17. januar 2004 - 14:25 #4
My bad ...du har ret Arne! Havde vist "internal" i hovedet.

:-) Lars
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2004 - 22:44 #5
OK ?