Avatar billede metacrow Nybegynder
16. januar 2004 - 18:34 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

køb af widescreen til 4000kr.

Hej jeg har 4000kr. og skal have nyt tv.
men har nogle spg. angående størrelse og Hz:

Skal man købe et 28" eller 32"?
Hvilke Hz skal man vælge 100 eller 50 og hvad er forskellen?
Hvilke type billedrør?

Og sidst men ikke mindst hvilket tv skal jeg vælge?
håber i kan hjælpe
Avatar billede bredker Nybegynder
16. januar 2004 - 18:41 #1
hvorfor være fedtet når du nu aligevel vil have nyt , så tag et af en ordentlig størrelse
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArtikelID=4857
Avatar billede ird Praktikant
16. januar 2004 - 18:52 #2
50 Hz

Er et tal for skærmfrekvensen, som angiver hvor mange gange i sekundet tv-billedet opdateres. Det normale er 50 Hz.

100 Hz

Er et tal for skærmfrekvensen, som angiver hvor mange gange i sekundet tv-billedet opdateres. 100 Hz giver et roligere billede på skærmen uden flimmer, fordi billedet opdateres dobbelt så hurtigt.
Avatar billede ird Praktikant
16. januar 2004 - 18:55 #3
min svigerfar købte dette for ikke længesiden og lader til han er meget tilfreds. Koster en jetjager :)

Men kan kun anbefale dette udfra ham

http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid=156&zoneid=3
Avatar billede lordhead Nybegynder
16. januar 2004 - 18:55 #4
Hvis jeg var dig, vlle jeg vælge et discount-produkt, da man for mest for pengene ;-)
Avatar billede ird Praktikant
16. januar 2004 - 18:56 #5
Et svar
Avatar billede el-jacob Nybegynder
16. januar 2004 - 19:02 #6
Hej MetaCrow!...

Dette er mit bud på et godt Widescreen TV til prisen :  http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=?ProductID=FofD4QjooO4AAADvQhADVZCt&CatalogCategoryID=

Info:

Ja altså hvad er der at sige? altså budgettet holder.. det er 32" jo større jo bedre..
Det er Philips (kvalitet) og sidst, men ikke mindst så har det et smart støjfilter som forbedrer gengivelsen af svage signaler og slidte videooptagelser.

Syntes klart at du skulle købe dette TV, og husk det er jo igennem "Elgiganten" og det betyder at selv om at du har pakket TVét ud og brugt det, men ikke er tilfreds med produktet så kan du kvit og frit få "alle" dine penge tilbage vel og mærke hvis at du returnere inden 30 dage.. men det burde hvis også være nok ;)

Jeg fandt dette tilbud igennem shopping søgemaskinen : www.kelkoo.dk

Hvis du vil se alle produkter der blev fundet under søgningen kan du se nærmere her : http://dk.kelkoo.com/sitesearch/search.jsp?siteSearchQuery=widescreen&catId=null

Håber du kunne bruge min hjælp.. :)

Mvh..

.. ||< El Jacob © >||
Avatar billede el-jacob Nybegynder
16. januar 2004 - 19:06 #7
Forresten kan du, hvis du stadig efter alle disse posts er komplet lost, jo også bare tage et smut ind til byen, til Elgiganten og så kan det jo være at en af deres vejledere kan hjælpe dig med at finde det rette produkt :D

Håber du finder hvad du søger og fortsat god jagt

||< El Jacob © >||
Avatar billede lordhead Nybegynder
16. januar 2004 - 19:08 #8
Hmm.. Hvorfor ikke bare kigge i den nærmeste Aldi bytik? De plejer at have fede computere og fjernsyn o.l.
Avatar billede lordhead Nybegynder
16. januar 2004 - 19:09 #9
Stavefejl er gratis ;)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. januar 2004 - 22:00 #10
el-jacob's bud fra Elgiganten vil jeg godt lige anbefale. Jeg har selvsamme model, blot i 28". Det er et udmærket tv til prisen. Det har ikke mange avancerede features, men det er velfungerende, har et godt billede og god lyd.

Til spørgsmålet om Hz er den lidt mere tricky. 100Hz giver absolut det bedste billede. Men kun HVIS det er den nyere generation af 100Hz billedrør. De første generationer kan man godt finde til en billig penge. Men de er ganske enkelt for ringe. Her er du bedre tjent med 50Hz, som det der netop sidder i Philips'en. Vil du have et godt 100Hz TV, skal du på i den dobbelte pris.
Avatar billede el-jacob Nybegynder
16. januar 2004 - 22:06 #11
Er nemlig lige det man skal hehe ;D
Avatar billede bb_maze Nybegynder
16. januar 2004 - 23:48 #12
Er med på en lytter...

HYGGE
Avatar billede lordhead Nybegynder
17. januar 2004 - 09:52 #13
Panasonic plejer at fremstille gode TV'er. Prøv at kigge i din nærmeste Føtex eller Bilka :)
Avatar billede metacrow Nybegynder
17. januar 2004 - 13:45 #14
nogen der har andre kommentarer, eller svar på mit spørgsmål?
Avatar billede ird Praktikant
17. januar 2004 - 13:47 #15
Du har da ikke fået andet :))
Avatar billede metacrow Nybegynder
18. januar 2004 - 12:37 #16
tænkte på svar med hensyn til billedrør :-)
Avatar billede metacrow Nybegynder
24. januar 2004 - 13:15 #17
men ellers tak for tipsene :-)