Avatar billede hanstad Nybegynder
16. januar 2004 - 16:00 Der er 8 kommentarer

Samspil mellem aspx siden og code-behind

Hejsa

Jeg har ret nye inden for ASP.NET men har dog programmeret i mange andre sprog i de sidste mange år.

Jeg har downloadet en html-editor komponent og smidt den ind på min aspx-side. Men jeg kan ikke finde ud af at kontakte den fra min code-behind.

Hvordan gør man det? Jeg ved komponenten har en række properties og det er dem jeg vil have fat i fra code-behind!
Avatar billede repsak Nybegynder
16. januar 2004 - 16:24 #1
<%@ Page Language="C#" Inherits="klasse" %>
<html>
Hejsa
</html>
Avatar billede hanstad Nybegynder
16. januar 2004 - 16:28 #2
repsak> Jeg er ikke med!

Jeg har følgende stående øverst i aspx filen
<%@ Register TagPrefix="cc1" Namespace="EasyWebEditorControl" Assembly="EasyWebEditorControl" %>
<%@ Page language="c#" Codebehind="default.aspx.cs" AutoEventWireup="false" Inherits="Editor.WebForm1" %>

Desuden har jeg følgende stående:
<cc1:easywebedit id="EasyWebEdit1" runat="server" ></cc1:easywebedit>

Jeg mangler så bare fra min code-behind at kunne tilgå min cc1:easywebedit
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
16. januar 2004 - 16:46 #3
Jeg mener du bare skal tilføje komponenten som member i din codebehind:
protected EasyWebEditorControl EasyWebEdit1
Avatar billede hanstad Nybegynder
16. januar 2004 - 16:51 #4
Nej det virkede desværre ikke :-(
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
16. januar 2004 - 16:52 #5
Ja, definer din control med samme navn (det id den har fået i aspx-filen).
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
16. januar 2004 - 16:57 #6
Er det samme fejl du får ?
EasyWeb-kontrollen skal være i samme project som din default.aspx for at det virker.
Avatar billede hanstad Nybegynder
16. januar 2004 - 17:14 #7
Jeg har inkluderet dll-filen som en ressource. Jeg har skrevet using Easy....
Jeg får ingen fejl, men heller ikke nogen effekt. Altså der kommer ikke nogen data mellem controllen og code-behind.
Avatar billede hanstad Nybegynder
16. januar 2004 - 17:33 #8
Nå skidt. Jeg har fundet mig en anden komponent, som jeg kan kommunikerer med. Jeg aner ikke hvad der var galt med den anden.
repsak, hvis du lige giver et svar, så deler jeg pointene lige mellem Jer. Er det ikke ok?