Avatar billede telekaedenorg Nybegynder
16. januar 2004 - 15:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hvordan plusser man formfelter

Hvordan plusser man disse sammen for i form resultat feltet skriver den tallene ved siden af hindanden, men lægger dem ikke sammen:

                      Felt1  Felt2  Felt3  Felt4  Resultat
Nuværende Situation:    1      1      1      1    1111
Rettede Situation:      1      1      1      1    4

<script>
function beregn(){
document.Personalekoeb.Total.value = document.Personalekoeb.Pris_1.value + document.Personalekoeb.Pris_2.value + document.Personalekoeb.Pris_3.value + document.Personalekoeb.Pris_4.value;
}
</script>
Avatar billede nmh Nybegynder
16. januar 2004 - 15:14 #1
Du skal konvertere til tal, når du henter noget.
Avatar billede nmh Nybegynder
16. januar 2004 - 15:17 #2
a=Clng(document.Personalekoeb.Pris_1.value )

Du kan også bruge Cint eller Cdbl alt efter hvad det er for tal du henter.
Hvis du kun skriver a=document.Personalekoeb.Pris_1.value bliver a opfattet som tekst.
a="1", b="2"
så bliver a+b til "12"
Avatar billede telekaedenorg Nybegynder
16. januar 2004 - 15:17 #3
Ok, jeg er ikke helt med i hvad du mener ?
Avatar billede nmh Nybegynder
16. januar 2004 - 15:20 #4
Nu ser jeg det er javascript du benytter.
Du har lagt dit spm. under asp, så jeg troede først det var VBscript.
I javascript kriver man

a= parseFloat(document.Personalekoeb.Pris_1.value )
eller
a=parseInt(document.Personalekoeb.Pris_1.value)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. januar 2004 - 15:21 #5
det ligner ikke meget ASP det der.. blander I JavaScript med ASP, eller er det VBScript..?
Avatar billede nmh Nybegynder
16. januar 2004 - 15:22 #6
Når du henter en værdi fra en inputbox bliver det du henter opfattet som tekst.
"2" og 2 er ikke det samme.
1+2 er 3, men "1" + "2" + "abekat" bliver til "12abekat"

Derfor skal du konvertere til tal.
Avatar billede telekaedenorg Nybegynder
16. januar 2004 - 15:28 #7
Sorry, men jeg sad selvf. og lavede et asp dokument, derfor.
Har nu oprettet den inde under Java.
Avatar billede telekaedenorg Nybegynder
16. januar 2004 - 15:33 #8
Her er min kode, og jeg fatter stadig minus:

<script>

function beregn(){
document.Personalekoeb.Total.value = (document.Personalekoeb.Pris_1.value) + (document.Personalekoeb.Pris_2.value) + (document.Personalekoeb.Pris_3.value) + (document.Personalekoeb.Pris_4.value);
}
</script>
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>PERSONALEKOEB.TELEKAEDEN.ORG</title>
</head>

<body>

<table border="0" width="100%" id="table1" height="100%">
    <tr>
        <td>
        <div align="center">
            <table border="1" width="500" id="table2" cellpadding="0" bordercolorlight="#000000" bordercolordark="#000000" style="border-collapse: collapse">
                <tr>
                    <td bgcolor="#000000" height="30">
                    <p align="center"><b>
                    <font face="Verdana" color="#FFFFFF" size="2">PERSONALEKØB</font></b></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td height="220">
                    <form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--" name="Personalekoeb" id="Personalekoeb">
                        <table border="0" width="100%" id="table6" cellspacing="3" cellpadding="3">
                            <tr>
                                <td colspan="5">
                                <p align="center"><b>
                                <font face="Verdana" size="1" color="#FFFFFF">.</font></b></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><b><font face="Verdana" size="1">Navn:</font></b></td>
                                <td><b><font face="Verdana" size="1">Butik:</font></b></td>
                                <td><b><font face="Verdana" size="1">Dato:</font></b></td>
                                <td><b><font face="Verdana" size="1">Butikschef:</font></b></td>
                                <td>
                                <p align="center"><b>
                                <font face="Verdana" size="1">Indsend:</font></b></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td>
                                <select size="1" name="Navn" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF">
                                <option>Vælg Navn...</option>
                                <option value="Jonas R. Jensen">Jonas R. Jensen
                                </option>
                                </select></td>
                                <td>
                                <select size="1" name="Butik" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF">
                                <option>Vælg Butik...</option>
                                <option value="Administration">Administration
                                </option>
                                <option value="Aalborg">Aalborg</option>
                                <option value="Horsens">Horsens</option>
                                <option value="Herning">Herning</option>
                                <option value="Vejle">Vejle</option>
                                <option value="Haderslev">Haderslev</option>
                                <option value="Kolding">Kolding</option>
                                </select></td>
                                <td>
                                <input type="text" name="Dato" size="12" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF" value="<%=FormatDateTime(Now, vbShortDate)%>"></td>
                                <td>
                                <select size="1" name="Butikschef" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF">
                                <option>Vælg Butikschef...</option>
                                <option value="Ellen Tønning">Ellen Tønning
                                </option>
                                <option value="Vinni B. Skovgaard">Vinni B. Skovgaard
                                </option>
                                <option value="Trine H. Nielsen">Trine H. Nielsen
                                </option>
                                <option value="Louise Andersen">Louise Andersen
                                </option>
                                <option value="Annikke Blaabjerg">Annikke Blaabjerg
                                </option>
                                <option value="Christian Christensen">Christian Christensen
                                </option>
                                <option value="Rikke Olofsen">Rikke Olofsen
                                </option>
                                <option value="Troels Tønder">Troels Tønder
                                </option>
                                </select></td>
                                <td>
                                <p align="center">
                                <input type="submit" value="Indsend" name="Send" style="font-size: 8pt; font-family: Verdana; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td colspan="5">
                                <p align="center"><b>
                                <font face="Verdana" size="1" color="#FFFFFF">.</font></b></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td><b><font face="Verdana" size="1">Varenummer:</font></b></td>
                                <td><b><font face="Verdana" size="1">IMEI-Nummer:</font></b></td>
                                <td><b><font face="Verdana" size="1">Varetype:</font></b></td>
                                <td><b><font face="Verdana" size="1">
                                Beskrivelse:</font></b></td>
                                <td><b><font face="Verdana" size="1">Pris
                                EkslMoms:</font></b></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td>
                                <input type="text" name="Vare_Nr_1" size="15" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF"></td>
                                <td>
                                <input type="text" name="IMEI_Nr_1" size="15" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF"></td>
                                <td>
                                <select size="1" name="Varetype_1" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF">
                                <option value="Telefon ">Telefon</option>
                                <option value="Computer">Computer</option>
                                <option value="Tilbehør">Tilbehør</option>
                                <option value="Værktøj">Værktøj</option>
                                </select></td>
                                <td>
                                <input type="text" name="Beskrivelse_1" size="23" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF"></td>
                                <td>
                                <input type="text" name="Pris_1" size="10" onchange="beregn()" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td>
                                <input type="text" name="Vare_Nr_2" size="15" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF"></td>
                                <td>
                                <input type="text" name="IMEI_Nr_2" size="15" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF"></td>
                                <td>
                                <select size="1" name="Varetype_2" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF">
                                <option value="Telefon ">Telefon</option>
                                <option value="Computer">Computer</option>
                                <option value="Tilbehør">Tilbehør</option>
                                <option value="Værktøj">Værktøj</option>
                                </select></td>
                                <td>
                                <input type="text" name="Beskrivelse_2" size="23" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF"></td>
                                <td>
                                <input type="text" name="Pris_2" size="10" onchange="beregn()" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td>
                                <input type="text" name="Vare_Nr_3" size="15" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF"></td>
                                <td>
                                <input type="text" name="IMEI_Nr_3" size="15" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF"></td>
                                <td>
                                <select size="1" name="Varetype_3" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF">
                                <option value="Telefon ">Telefon</option>
                                <option value="Computer">Computer</option>
                                <option value="Tilbehør">Tilbehør</option>
                                <option value="Værktøj">Værktøj</option>
                                </select></td>
                                <td>
                                <input type="text" name="Beskrivelse_3" size="23" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF"></td>
                                <td>
                                <input type="text" name="Pris_3" size="10" onchange="beregn()" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td>
                                <input type="text" name="Vare_Nr_4" size="15" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF"></td>
                                <td>
                                <input type="text" name="IMEI_Nr_4" size="15" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF"></td>
                                <td>
                                <select size="1" name="Varetype_4" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF">
                                <option value="Telefon ">Telefon</option>
                                <option value="Computer">Computer</option>
                                <option value="Tilbehør">Tilbehør</option>
                                <option value="Værktøj">Værktøj</option>
                                </select></td>
                                <td>
                                <input type="text" name="Beskrivelse_4" size="23" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF"></td>
                                <td>
                                <input type="text" name="Pris_4" size="10" onchange="beregn()" style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF"></td>
                            </tr>
                            <tr>
                                <td>
                                &nbsp;</td>
                                <td>
                                &nbsp;</td>
                                <td>
                                &nbsp;</td>
                                <td>
                                <p align="right"><b>
                                <font face="Verdana" size="1">Total Pris Inkl.
                                Moms:</font></b></td>
                                <td>
                                <input type="text" name="Total" size="10" disabled style="font-family: Verdana,Arial; font-size: 8pt; color: #000000; border-style: solid; border-width: 1px; background-color: #FFFFFF"></td>
                            </tr>
                        </table>
                    </form>
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td bgcolor="#000000" height="30">
                    <p align="center"><b>
                    <font face="Verdana" size="1" color="#FFFFFF">© Copyright
                    Telekaeden.Org | JRJ</font></b></td>
                </tr>
            </table>
        </div>
        </td>
    </tr>
</table>

</body>

</html>
Avatar billede nmh Nybegynder
16. januar 2004 - 15:37 #9
Du burde ikke have oprettet spm. under java, men under Javascript.
Det vil du nok blive bebrejdet.
Avatar billede nmh Nybegynder
16. januar 2004 - 15:41 #10
Men prøv nu blot at skrive
parseFloat(document.Personalekoeb.Pris_1.value)+parseFloat(....)+...
så vil det virke.
Avatar billede telekaedenorg Nybegynder
16. januar 2004 - 15:44 #11
Er der nogen der ved hvordan man slætter et indlæg?
Avatar billede nmh Nybegynder
16. januar 2004 - 15:46 #12
Du skal blot svare, og så selv tage pointene. Men skriv hvorfor du gør det.
Avatar billede nmh Nybegynder
16. januar 2004 - 15:47 #13
men prøv nu med parseFloat.
Avatar billede telekaedenorg Nybegynder
16. januar 2004 - 15:47 #14
Jeg tager selv pointene på dette ? fordi jeg ved en meget beklagelig fejl har oprettet det, det forkerte sted.