Avatar billede mortenhest Nybegynder
22. januar 2001 - 21:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Computeren \"fryser\".

Hej.
PII-400, 32 gb, 96 mb ram.
Problemet består i at computeren lige pludselig fryser. Jeg har to forskellige RAM, 1 på 32 mb, og en på 64, jeg har prøvet at haft dem ude én ad gangen, men dette ændrede ikke på noget.
Nogle forslag?
Avatar billede madse Nybegynder
22. januar 2001 - 21:39 #1
Jeps, prøv at chekke varmen på din CPU!
Avatar billede madse Nybegynder
22. januar 2001 - 21:45 #2
Du kan downloade dette program, til at se hvor varm din cpu er: http://mbm.livewiredev.com/download/MBM504.EXE
Avatar billede mortenhest Nybegynder
22. januar 2001 - 21:47 #3
Men problemet er først opstået for nylig, jeg har haft den i 1,5 år uden problemer.
Problemet kom efter køb af ny harddisk(30,6 gb)/64 mb SD-ram (pc-100).
( det skulle jeg nok have nævnt i spm.)
Avatar billede ezzuk Nybegynder
22. januar 2001 - 21:48 #4
prøv at puste på cpu\'en det hjælper meget :-)
Avatar billede sims Nybegynder
22. januar 2001 - 21:57 #5
prøv at chekke din stik og kalber, og printer,dine blæsser??
Avatar billede grunken Nybegynder
23. januar 2001 - 10:38 #6
Hmm...

Prøv at pille den sidste nye ramkreds ud !, og se om den så kører stabilt, ellers daf ned hos forhandleren og smid den i hovedet på dem!

Og selvfølgelig har du checket at ramkredsen er identisk med den der sider i forvejen (samme bushastighed etc.)

-Grunken
Avatar billede mortenhest Nybegynder
23. januar 2001 - 12:55 #7
De 64 mb SD-ram ( de nyeste) er PC-100, hvor de 32 mb ikke er!
Avatar billede spikey Nybegynder
23. januar 2001 - 15:13 #8
sidder dine harddiske meget tæt sammen??
hvis de gør kan det være fordi at den ene opvarmer den anden og det kan være grund nok til at den fryser.

så det hjælper ikke at skruge op for varmen hvis pc\'en fryser*S*
Avatar billede grunken Nybegynder
23. januar 2001 - 16:02 #9
godt som sagt prøv at flå en af dem ud.....jeg tror du har løsningen der !

-Grunken
Avatar billede tjmo Nybegynder
23. januar 2001 - 19:33 #10
sørg for at du har en god directx og driverne til dit graffik kort et installert ordenligt og hvis de er så fjen kortet og installer det forfra altså tage det ud starte op sluk sæt det i og så installer det. prøv det det skulle gerne hjælpe.
Avatar billede tjmo Nybegynder
23. januar 2001 - 19:38 #11
du kunne jo oxo bare prøve at opdatere din bios
Avatar billede jlorenzen Nybegynder
24. januar 2001 - 09:17 #12
Jeg har haft samme problem...hvem har ikke :-((
1. Prøv alle Ram kredse af, en af gangen.
2.Tjek for Bios opgraderinger til både MB og Grafik.
3. Lav en kop kaffe eller te.
4. Drik kaffen/Te\'en
5. Kør prog. DR.Hardware