Avatar billede cslot Nybegynder
22. januar 2001 - 21:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan grabber jeg fra mit digitale videokamera

Jeg har købt et Panasonic NV-DA1 digitalt kamera. Det har stik til DV, S-video out og AV-out. Jeg har endnu ikke investeret i et grabberkort, da jeg ikke ved hvad jeg skal købe. Hvad kan I anbefale, og hvilket software er godt - det skal udelukkende anvendes til hjemmebrug. Min computer er en ny Compaq Presario af den voksne størrelse.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. januar 2001 - 21:28 #1
Jeg vil anbefale et pinnacle DV+ til ca 1800,-. du kan også få et mindre til ca 1000,-, der dækker de flestes behov, når det gælder privatbrug.

Software... tjaaa Adobe Premiere 6.0 er et godt bud.

/Nikolaj
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. januar 2001 - 21:29 #2
Her er lidt teknisk vejledning, så du kan få en idé om hvad du skal købe.

http://www.sec.nl/persons/ivana/Showcase/SKIN/futuretelencoder.html

/per
Avatar billede cstern Nybegynder
22. januar 2001 - 21:40 #3
Har selv et DC10+ som jeg er udmærket tilfreds med. Studio softwaren der medfølger kan grabbe enkeltbilleder. Jeg ved ikke om det mindre nikolaidu er Studio DC10+ eller et helt andet. DC10+ er kun til analog video. Studio DV (uden plus) er kun til digital video og har ikke en analogudgang (som DV10+) hvis du vil overspille den redigerede video tilbage til en almindelig videobåndoptager. Så alt i alt er DV10+ det bedste valg vil jeg mene.
Mht PC\'en er jeg lidt usikker. Presario\'er er kendt for at være temmelig usamarbejdsvillige når det gælder installation af ny hardware. Hvis du kan få lov til at komme tilbage med kortet hvis du ikke kan få det til at virke, uanset hvad du vælger, vil det nok være en fordel.