Avatar billede kridley Nybegynder
16. januar 2004 - 12:47 Der er 14 kommentarer

WLAN "hopper af" hele tiden - Win XP

Hej eksperter,

Når jeg finder et wlan og logger på bliver jeg smidt af efter fem minutter. Dette sker ved at en besked om : "Der er flere trådløse netværk tilrådighed. Se listen..." pop'er op. Så skal jeg ind og vælge mit netværk igen og "opret forbindelse", der går ca 5. min imellem den hopper af.

Nogle forslag?
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2004 - 13:05 #1
hvis det er dit eget trådløst! så skal du sætte den til kun at bruge sikret netværk også sikre dit eget! og det mest optimale ville være at vælge en kanal som ligger mindst 5 væk fra de andre.
Avatar billede kridley Nybegynder
16. januar 2004 - 13:48 #2
Men det er et generelt problem som jeg har med forskellige netværk. Det er et sikret netværk jeg sidder på nu, med netværksnøgle og mac-adresse indtastning.

Hvad mener du med kanal?
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2004 - 14:05 #3
et trådløst net kan køre på flere forskellige kanaler! hvis de ligger for tæt op af hinanden så forstyrre de hinadne,og kan gøre det som du beskriver der. men da der er overlap på dem, så meget at der faktisk skal være 5 imellem for at de ikke forstyrre.
Avatar billede kridley Nybegynder
16. januar 2004 - 15:15 #4
OK. Men hvordan kan jeg som klient gøre noget ved det?
Avatar billede kenp Novice
16. januar 2004 - 22:43 #5
du kan gøre således at dit netværk ikke vil forbinde til det andre trådløse, ved at taste de oplysninger ind som faste under dit trådløse netkort. samt at den ikke må forbinde til de usikre net.
Avatar billede glennf Nybegynder
16. januar 2004 - 23:44 #6
Hej

Har du DLink?
Avatar billede netsmurf Nybegynder
22. februar 2004 - 18:34 #7
Jeg har samme problem, men kan ikke finde noget sted hvor jeg kan krydse af at den ikke skal forbindet til usikre netværk. Hjælper det forresten hvis man assigner en fast ip-adresse til computeren (på routeren)?
Jeg kører med en Bambusrouter og Windows XP
Avatar billede kenp Novice
22. februar 2004 - 22:19 #8
nej det hjælper ikke at give den en fast ip!

når du vælger din trådløse forbindelse kan du sætte det flueben at den ikke må tilslutte sig nogle usikre netværk.
Avatar billede glennf Nybegynder
23. februar 2004 - 17:30 #9
Hej

Jeg har forsket lidt i det, prøv at indsætte følgende i registreringsdatabasen:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\EAPOL\Parameters\General\Global]
"AuthMode"=dword:00000002

Det forhindrer styresystemet i, at afbrude forbindelsen til kortet.

Mvh Glenn
Avatar billede kridley Nybegynder
24. februar 2004 - 17:21 #10
Cool!! TAK! et svar?
Avatar billede glennf Nybegynder
24. februar 2004 - 18:45 #11
svar :)
Avatar billede glennf Nybegynder
24. februar 2004 - 18:45 #12
lille fejl hehe svar kommer her
Avatar billede baksen Nybegynder
10. december 2007 - 18:22 #13
Kan det her "skæres ud i pap for dummies" *s*

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\EAPOL\Parameters\General\Global]
"AuthMode"=dword:00000002
Avatar billede baksen Nybegynder
10. december 2007 - 18:47 #14
Tilføjelse .... hvordan "fordeles" det der skal indlægges på Navn, type og data ??