Avatar billede adrhdk Nybegynder
16. januar 2004 - 09:52 Der er 1 kommentar

J2ME Newbee problemer.

Hejsa,
Er lige begyndt at lege med J2ME, og har en del problemer.

Jeg kompilerer, preverifier og pakker et HelloWorld program og smider det i telefonen (Siemens TC45 wireless module). Når jeg kører det, skriver den ikke noget tilbage.
Jeg har en fornemmelse af at det allerede er under preverify der sker noget, da preverify skriver en liste med options når den køres (Er dette ikke en indikation af fejl?) men dog ikke en egentlig fejlmeddelelse.

Det jeg nu leder efter er en .jar viewer, så jeg kan se hvilke referencer der er til andre classes i min jar. Findes et sådant værktøj??

Jeg har mest på fornemmelsen at det er måden jeg kompilerer og preverifier på der går galt, så jeg attacher lige mine batfiler.

-------------------------------------------------
(HelloWorld.JAva)

package HelloWorld;
import javax.microedition.midlet.*;
import java.io.*;

public class HelloWorld extends MIDlet {

  public HelloWorld() {
    System.out.println("HelloWorld: Constructor");
  }

  public void init() throws MIDletStateChangeException {
    System.out.println("HelloWorld: initApp");
  }

  public void startApp() throws MIDletStateChangeException {
    System.out.println("HelloWorld: startApp");
    System.out.println("\nHello World!\n");
    notifyDestroyed();
  }

  public void pauseApp() {
    System.out.println("HelloWorld: pauseApp()");
  }

  public void destroyApp(boolean cond) {
    System.out.println("HelloWorld: destroyApp(" + cond + ")");
  }
-------------------------------------------------
(HelloWorld.Jad)
MIDlet-Name: HelloWorld
MIDlet-Version: 1.0.0
MIDlet-Vendor: Siemens AG
MIDlet-Description: Simple example sending "Hello World" to System.Out
MicroEdition-Profile: MIDP-1.0
MicroEdition-Configuration: CLDC-1.0
MIDlet-1: HelloWorld, , HelloWorld
MIDlet-Jar-URL: file://a://helloworld.jar
-------------------------------------------------

Disse 2 kompileres med denne bat file....

-------------------------------------------------

javac -O -target 1.1 -bootclasspath classes/classes.zip HelloWorld.java
preverify -classpath classes/classes.zip -d classes
jar cfm HelloWorld.jar HelloWorld.jad HelloWorld.class

-------------------------------------------------

Der generes en HelloWorld.class

Når der så preverifies skrives dette

-------------------------------------------------

bla bla
usage preverify options bla bla
Dvs. at preverify skriver hvordan den skal benyttes, men INGEN egengtlig fejlmelding. Der er derfor jeg er i tvivl.

Jar pakningen ser ud til at være helt ok.

Jeg bør nok nævne at jeg har taget et sampleprogram og omskrevet det en smule.
Oprindeligt indgik "package examples/helloworld/helloworld" i starten af programmet, men dette er nu ændret til "package helloworld"
Har ligeledes rettet jaden til så dette også passer.

Håber orakel svaret kommer snart :o)
På forhånd tak,
Adrian Hjelmslund
Avatar billede aslan Nybegynder
16. januar 2004 - 10:57 #1
Dit problem er nok at du anvender J2ME version 2.0 og den telefon som ud anvender understøtter meget sandsynligt ikke version 2.0.  Så løsningen er her at du henter den tideligere version af J2ME og kompilerer din kode der.