Avatar billede hummer_kongen Nybegynder
15. januar 2004 - 21:35 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

120 GB, Kun 30 GB?

Jeg har netop købt en nu HD på 120 GB. Da min gamle harddisk ikke virkede ordenligt, var jeg nød til at formatere den nye HD på en anden pc. Denne pc kunne ikke formatere den ny HD'en til mere end 30 GB nfts. Nu har jeg fået sat den ny HD i min egen pc, og den vil stadig ikke formateres til mere end 30 GB nfts. hvad gør jeg?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
15. januar 2004 - 21:40 #1
prøv at gå ind i administrator ved at højreklikke på denne computer..
g ådernæst ind i disk håndtering og prøv der..
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2004 - 21:41 #2
Tjek dine jumpersettings om ikke der er en jumper der sætter disken til max 32 GB.
Avatar billede .be Nybegynder
15. januar 2004 - 21:43 #3
sikker pga. det er en ældre pc. Du skal dele din harddisk op i flere dele... hvilken OS bruger du?
Avatar billede hummer_kongen Nybegynder
15. januar 2004 - 21:50 #4
jeg har nu taget jumperdimsen ud af HD'en, så skulle den være slave, hvilket den også skulle være med den jumpersetting jeg havde før. Det hjalp ikke noget. Jeg har XP, cpu'en er en 1700+ xp AMD
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2004 - 21:56 #5
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2004 - 22:03 #6
Hvad er det for en disk?
Maxtor , Seagate, IBM?
Avatar billede hummer_kongen Nybegynder
15. januar 2004 - 22:05 #7
HD'en er en maxtor 120 gb 7200 rpm fluid DM +9
Avatar billede dr0zie Nybegynder
15. januar 2004 - 22:18 #8
Hummer... Mit virkede hellere ikke.?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
15. januar 2004 - 22:18 #9
den Pc hvor du formaterede den..?
Kunne den se at det var en 120 gb.?
Avatar billede Rune Sommer Mester
15. januar 2004 - 22:22 #10
Enten skal din bios opdateres til at kunne håndtere store enheder, ellers kan programmet Power Quest Partition Magic 8 helt sikkert klare problemet!  PQDI8 viser alle dine enheder i maskinen og hvordan og hvorledes diskene er formateret.
(en lille bi-ting hvis PQDI8 ikke kan klare det, så gå ud i dos med en startdiskette og fjern ALLE partitioner og undlad at oprette nogen nye. Derefter KAN PQDI8 klare problemet !)
Rune T.
Avatar billede hummer_kongen Nybegynder
15. januar 2004 - 22:29 #11
Den pc hvor jeg formaterede den kunne ikke se at den er 120 GB. kan skyldes at den er win 2000 og FAT32. Jeg skal lige finde partition magic.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
15. januar 2004 - 22:48 #12
Det kan jo også godt være at der er fejl på hden ..
Avatar billede hummer_kongen Nybegynder
15. januar 2004 - 22:49 #13
det håber jeg ikke. den er sprit ny
Avatar billede Rune Sommer Mester
15. januar 2004 - 22:50 #14
Jep. Fat32 kan ikke håndtere så store partitioner som 120GB. Ellers del den op i
2x60GB.  Så kan Fat32 godt finde ud af det. Så skal du blot ikke stole på hvad du får at vide inde i Fdisk. Der vil stadig kun stå 30GB.
Avatar billede hummer_kongen Nybegynder
15. januar 2004 - 22:55 #15
til thorun. Den pc jeg brugte til at formatere var i FAT32. Den pc hvor HD'en nu sidder, er formateret i NFTS. Det samme er den ny HD, dog stadig kun 30 GB. Jeg har to!
Avatar billede dr0zie Nybegynder
15. januar 2004 - 22:59 #16
mmm ..
som jeg sagde ovenover så kan det jo godt være en tenisk fejl inde i hden man har du prøvet at formartere den igennem diskhåndtering .?
Avatar billede hummer_kongen Nybegynder
15. januar 2004 - 23:07 #17
Det seer ud til at problemet har løst sig. Jeg er ved at formatere den til 115 GB.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2004 - 23:17 #18
Fat32 kan håndtere op til 2 TERAbyte harddiske, bare lige en oplysning.
Avatar billede hummer_kongen Nybegynder
15. januar 2004 - 23:48 #19
Nu er den vist iorden. tak til alle
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2004 - 23:53 #20
Hvad hjalp?
Du er nr to i dag med det problem, den anden vidste ikke hvorfor det lige pludselig virkede, så hvis du kunne opklare mysteriet ville det være dejligt.*S*
Avatar billede Rune Sommer Mester
16. januar 2004 - 00:08 #21
Husk nu at dele de værdifulde points ud, så folk ikke bliver ved med at skrive i denne tråd.
Avatar billede Rune Sommer Mester
25. januar 2004 - 02:22 #22
Hej hr Hummerkonge. Tak for pointsene.
Nårh nej. Dem har du vist glemt  :-)
Avatar billede Rune Sommer Mester
13. februar 2004 - 14:23 #23
Hej igen igen.

Kan se at du stadig ikke har fået delt dine points ud.
Er du ikke flink lige at få dette gjort.