Avatar billede webcreator Nybegynder
15. januar 2004 - 17:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Counter-Strike server. Krav til PC og netværk?

Hej eksperter.

Jeg er netop ved at arrangerer et computertræf sammen med et par venner. Det er ikke første gang, så vi er ikke helt uerfarende. Dog er jeg en smule i tvivl om, hvad en maskine af flg. konfiguration kan trække af dedicated server til CS (ver. 1.5):

[LapTop]
600 Mhz Celeron
320 MB Ram

Netværket er struktureret således (10/100 Mbit):
http://www.powerzone.dk/network.jpeg
Avatar billede kobe14 Nybegynder
15. januar 2004 - 17:57 #1
LaptoP? til server?... hmm det er noget nyt,
Avatar billede webcreator Nybegynder
15. januar 2004 - 17:59 #2
Tja. En PC/Laptop er vel stort set det samme. Nok er laptops optimeret til mobilitet. Men de er nu dejlige små at have stående :)
Avatar billede akl_gr Nybegynder
15. januar 2004 - 18:25 #3
umiddelbart skulle der ikke være noget i vejen for at lade laptoppen serve. Hvis den ikke skal lave andet overhovedet, skulle den sagtens kunne klare det. Sørg dog for at alle unødige programmer er lukket ned på den.
Avatar billede jammerlab Nybegynder
15. januar 2004 - 18:28 #4
Ved bare at min laptop 600 mhz celeron ihvertfald ikke fungerede til at spille på :) Om den vil klarer sig som server ved jeg ik. Men generelt snakker folk vidst om RAM når det er en CS Server...
Avatar billede webcreator Nybegynder
15. januar 2004 - 19:33 #5
Ja, jeg er enig i hvad I skiger. Men jeg ville nu gerne have nogle tal at regne efter. Hvor mange gamere kan jeg regne med at den kan håndtere ?
Avatar billede snuxer Nybegynder
15. januar 2004 - 20:05 #6
Altså så længe det er en dedicated server og man sætter den korrect op så.. er der sq ikke noget problem med en laptop på den størelse.. så det kan du sq sagtens :)

gl & hf med dit lan m8 :)
Avatar billede jammerlab Nybegynder
15. januar 2004 - 20:24 #7
Kan sq ikke rigtig give dig noget bud på hvor mange den kan klarer :| Da i nu sider på LAN ... jeg har kun eksperimenteret med min laptop på nettet...