Avatar billede weis Nybegynder
22. januar 2001 - 18:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indsæt billede

Hej

Hvordan indsætter jeg et billede i et billedefelt. Jeg skal bruge to knapper...

En knap der hedder \"Indsæt billede\"
En anden knap der hedder \"fjern billede\"

Jeg skal også bruge PictureDialog...
det skal lave sådan at jeg skal kunde indsætte flere billeder i databasen....

Andreas
Avatar billede borrisholt Novice
23. januar 2001 - 08:28 #1
Andreas : Du laven en form som den du beskriver og så skriver du det følgende kode :

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
  if not OpenPictureDialog1.Execute then
    Exit;
  Image1.Picture.LoadFromFile(OpenPictureDialog1.FileName);
end;

procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);
begin
  Image1.Picture.Assign(nil);
end;

Jens B
Avatar billede teddy_boy Nybegynder
23. januar 2001 - 10:23 #2
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
  if OpenPictureDialog1.Execute then
    begin
  Image1.Picture.LoadFromFile(OpenPictureDialog1.FileName);
end
end;

procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);
begin
  Image1.Picture.Assign(nil);
end;

sådan ser den rigtig ud... *Ss*
Avatar billede borrisholt Novice
23. januar 2001 - 10:41 #3
teddy_boy  >> Lad os ikke starte en religiøs diskution om dette emne ... Du kan ikke med rette antage at en negerende boolsk udtryk er forkert !

Jens B
Avatar billede teddy_boy Nybegynder
23. januar 2001 - 11:44 #4
HVAD SNAKKER DU OM JENS..... det jeg har skrivet virker i delphi 5
Avatar billede borrisholt Novice
23. januar 2001 - 11:48 #5
teddy_boy  >> Yeps ! Nøjagtig min pointe !

Du kan ikke på nogen måde antage at den ene metode er mere rigtig end den anden. Om du laver dine boolske udtryk negerende eller ej er vel i høj grad en smags sag ....

Jens B
Avatar billede weis Nybegynder
23. januar 2001 - 14:59 #6
Ja ja...

Ingen af delene har virket endnu....

Jeg har prøvet begge forslag med uden held...

Programmet er en adresseliste med billeder af personerne...
Men hver gang jeg indsætter et billede ved en person og gå videre til næste person forsvinder det billede jeg lige har sat ind...

Hvorfor?????

Andreas

Desuden skulle billedet gerne passe ind i DBPicture formen....
Avatar billede borrisholt Novice
25. januar 2001 - 07:32 #7
weis >> Hvorfor det ikke virker er svært at sige, men jeg er 2005 sikker på at det kode jeg viste løser det su spurgte om .. borland givver selv et eksempel på hvordan man laver BLOP fields i en Database ...

Jens B
Avatar billede weis Nybegynder
31. januar 2001 - 18:33 #8
ja, men problemet er stadigvæk at den ikke gemmer billedet når programmet lukkes... så det også vil blive vist næste gang det åbnes...

Andreas