Avatar billede bswo Nybegynder
15. januar 2004 - 15:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

select box value og refresh af siden

Jeg henter noget data ind fra en database med denne kode:

<select name="pOrdershop" size="1">
<%
strSQL = "SELECT * FROM shop;"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Do Until rs.EOF
%>
<option><%=rs("shopNavn")%></option>
<%
rs.MoveNext
loop
%>
</select>

Det virker fint, i mit tilfælde får jeg 8 valg muligheder i min select box. Længere nede i koden har brugeren mulighed for at trykke på en <a href='projekt_add.asp?strDato="& dtmCurDate & "'>" & Day(dtmCurDate) & "</a>" i en kalender for at vælge en dato, nu kommer mit problem så! Når brugeren trykker på linket til kalenderen så sættet <select> til den første værdi i listen og det er måske ikke det brugeren har valgt ??? Hvordan kommer jeg udover dette problem???

Håber det er til at forstå!
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. januar 2004 - 16:29 #1
Du kan indsætte en tom er tom "-vælg-"

<select name="pOrdershop" size="1">
<option value="">--vælg--</option>
<%
strSQL = "SELECT * FROM shop;"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
..
..resten af din kode
Avatar billede bswo Nybegynder
15. januar 2004 - 18:27 #2
ja men sagen er at brugeren allerrede har valgt fra den select en gang, før der blev trykket på kalenderen!
Jeg tænker på om det vil være helt umuligt at fx. gemmen det først valgte i en variabel (evt session) og så if variabel = rs ("shopNavn") then indsæt selected i <option selected> <%=rs("shopNavn")%></option>

Lyder det helt dumt?
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. januar 2004 - 18:36 #3
Hvis man skal gemme data i session skal siden sendes via formen. Da man ikke får form data med et link.
Avatar billede bswo Nybegynder
16. januar 2004 - 07:57 #4
ok det må jeg så opgive, men tak