Avatar billede syswatch Novice
15. januar 2004 - 11:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke Submit når man trykker ENTER men godt når man klikker

Hejsa,

Jeg har en lille form jeg bruger i forbindelse med et php script.
Den vil ikke submit når han har tastet et nummer ind, men klikker man på submit knappen vil den gerne. Hvad kan fejlen være, form koden er ikke en del af PHP scriptet, men bare ren html. Submit knappen henviser til "sig selv".

<FORM METHOD="POST" ACTION="sogstock.php">
<INPUT TYPE="text" SIZE="20" NAME="varenr" class="felter">
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Søg" NAME="submit" class="felter">
</FORM>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. januar 2004 - 11:36 #1
Vi ikke submitte - eller du opdager ikke at den submitter?
Avatar billede cdc Novice
15. januar 2004 - 11:37 #2
ikke for noget men prøv at lave denne om VALUE="Søg" til VALUE="Seek" f.eks, er ikke så fint med ø i kode
Avatar billede cdc Novice
15. januar 2004 - 11:37 #3
ikke fordi jeg regner med at det hjælper på dit problem
Avatar billede spunk13 Nybegynder
15. januar 2004 - 11:41 #4
Du bruger vel ikke Stones Webwriter? For så vil det nok kun virke hvis du viser det i en ekstern browser (F11)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. januar 2004 - 14:52 #5
det der mangler her er koden for afsendelse af formen, altså phpkoden, mit umiddelbare bud er, at du i en if-sætning for afsendelsen har submitknappen som kriterie for at kunne sende, altså:
<?php
  if($_POST["submit"]){
hvis det er tilfældet, skal du bare ændre til

<?php
  if($_POST["varenr"]){
Avatar billede syswatch Novice
16. januar 2004 - 13:19 #6
ztyxx: Selvfølgelig, det er fordi jeg stadig ikke helt har vænnet mig til den nye PHP, jeg koder ikke så tit mere...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. januar 2004 - 16:44 #7
men nu husker du det, tak for point ;-)