Avatar billede cmelchior Nybegynder
14. januar 2004 - 13:07 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Class navne konflikt i AS 2.0

Hej

Efter et stykke tid at have arbejdet med ActionScript 2.0, har jeg i et stykke tid haft et problem, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal få fjernet?

Det drejer sig om beskeden:

**Error** \\Fællesdrev\test\hotspots\Classes\Preloader.as: Line 1: The name of this class, 'Preloader', conflicts with the name of another class that was loaded, 'Preloader'.
    class Preloader extends Object {

Fejlen opstår kun efter jeg har rettet en eller anden kodefejl i Preloader.as, men ellers ikke.....

nogen forslag?

mv/
Christian
Avatar billede pyroman Nybegynder
14. januar 2004 - 16:27 #1
Hvad jeg kan se må du åbenbart have en anden klasse med navnet "Preloader"....
Hvis det er det der er problemet må du ændre navnet på den ene...
...ellers så prøv at vise os dit script...

/Filip
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2004 - 16:27 #2
Kan du ikke zippe filerne og lægge dem ud så vi kan se hvordan du gør?
Avatar billede cmelchior Nybegynder
14. januar 2004 - 16:51 #3
Filerne ligger her: http://www.ilios.dk/Classes.zip

Fejlen opstår hvis i dekommentere fejllinien i test.as, previewer, ser der er en fejl :), går tilbage og rettet den og previewer igen.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2004 - 16:55 #4
Du skal bare flytte filen ind og hygge med flashen...
Avatar billede cmelchior Nybegynder
14. januar 2004 - 16:59 #5
men det burde vel være muligt at have dem liggende i et andet bibliotet...det var jo det der var meningen med alt deres package-halløjsa
Avatar billede cmelchior Nybegynder
14. januar 2004 - 17:00 #6
..og jeg har også angivet Classes-bibliotek under Actionscript-preferencerne
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2004 - 17:03 #7
var preloader:Classes.Test
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2004 - 17:03 #8
Så skal du bare have ændret de relevante steder.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2004 - 17:04 #9
var preloader:Classes.Test = new Classes.Test();

stop();

class Classes.Test {

    function Test() {

        trace("dette laver en fejl :)");

    }

    function draw1() {

    }

Avatar billede cmelchior Nybegynder
15. januar 2004 - 08:55 #10
det virker stadig ikke :(

Jeg prøvede det den ovenstående kode med den nuværende biblioteksstruktur, og derefter at lægge både .as og .fla filerne i samme bibliotek - Der opstår stadig samme fejl efter man har rettet en fejl i test.as
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. januar 2004 - 08:57 #11
Du må gøre noget forkert for jeg har lige prøvet igen og det virker ganske fint.
Avatar billede cmelchior Nybegynder
15. januar 2004 - 08:59 #12
hmm....filerne bliver normalt gemt og hentet over et netværk, og da jeg prøvede at gemme filerne lokalt på harddisken, var der ingen problemer ?!?!? - hvordan kan det have betydning, medmindre flash måske gemmer en form for lokal kopi af .as-filen på harddisken?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. januar 2004 - 09:00 #13
Over netværk? Det lyder så mere som et sikkerheds problem - Kan du fortælle mere omkring opbygningen - Flash 7 playeren tillader kun andre domæner hvis der er specificeret hvilke.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. januar 2004 - 09:05 #14
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. januar 2004 - 09:06 #15
Avatar billede cmelchior Nybegynder
15. januar 2004 - 09:43 #16
Nu svare jeg lige uden at have kigget på ovenstående :)

Det er et internt netværk i den virksomhed jeg arbejder i, så jeg arbejder egentligt fra et drev på en server, men den er ikke konfigureret som en webserver, og så kan man vel ikke snakke om forskellige domæner - eller hvad?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. januar 2004 - 10:19 #17
Det er jeg ret sikker på man kan. IP adresser tæller også som forskellige domæner.
Avatar billede barklund Nybegynder
15. januar 2004 - 10:22 #18
Jamen AS-filer bliver jo inkluderet compiletime og ikke runtime - så ovenstående har ikke noget med noget at gøre...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. januar 2004 - 10:24 #19
Se det vidste jeg så set ikke...
Avatar billede cmelchior Nybegynder
15. januar 2004 - 10:38 #20
Bare for at være nysgerrig - er der nogen som kan fremprovokere fejlen ved at benytte ovenstående filer. Det kunne jo være meget rart at vide om det er et problem i Flash eller om der er et eller andet i min opsætning som er problemet.
Avatar billede cmelchior Nybegynder
19. januar 2004 - 22:06 #21
lukker...