Avatar billede ttopholm Nybegynder
14. januar 2004 - 09:30 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Slette linieskift

Hvordan sletter jeg linieskift fra en streng der kommer fra en form.. altså:

hej med
dig

Skal blive til

hej med dig

Det er mere tegnet for linieskrift jeg skal bruge.. fordi så bruger jeg bare en Replace
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. januar 2004 - 09:41 #1
Prøv med konstanten

VbCrLf
Avatar billede sennels Nybegynder
14. januar 2004 - 09:44 #2
Hej Jeg har lavet noget ligende, hvor jeg dog skifter, linieskift ud med <br>
Men det kan du jo bare rette til.

<script>
// oversætter retur til breaks  self.document.Form1.Tekst.value=self.document.Form1.Tekst.value.replace(/\r\n/g,"<br>")
</script>
Avatar billede ttopholm Nybegynder
14. januar 2004 - 09:51 #3
har prøvet VbCrLf ... i mysql-tabellen viser den et underligt tegn der ligner det her | ....

sennels.. hvor smider du den henne i formen
Avatar billede tjaz Nybegynder
14. januar 2004 - 09:55 #4
Prøv:

Replace(Request.Form("tekst"), VbCrLf,"")
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. januar 2004 - 09:59 #5
Prøv så i stedet for

  x = replace(x,chr(10)," ")
Avatar billede ttopholm Nybegynder
14. januar 2004 - 11:13 #6
erikjacobsen: den virker.. men når jeg sender den videre til en sms gateway.. er det ligesom at den kun viser det som der stod på første linie selvom det hele er lavet til linie.. og ja det er den rigtige variabel jeg sender :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. januar 2004 - 11:20 #7
Prøv lige yderligere

x = replace(x,chr(13)," ")

og/eller skriv værdien ud (og kig med "vis kilde" da HTML ignorerer linieskift)
Avatar billede sennels Nybegynder
14. januar 2004 - 11:28 #8
det script jeg sendte til dig kører jeg ved at have en function, som klades når formen submittes.
<script>
function Skiftegn ()
{
self.document.Form1.Tekst.value=self.document.Form1.Tekst.value.replace(/\r\n/g,"<br>")

}
</script>

<form method="POST" Onsubmit="Skifttegn()">

bla..
</form>

Dvs lige inden jeg sender data ind, så skifter jeg alle linieskift ud med breaks.
Avatar billede sennels Nybegynder
14. januar 2004 - 11:29 #9
Men du kan jo skifte dem ud, på et vilkårligt tidspunkt.. Bare ikke lige inde i asp-scriptet, selvsagt :-)