Avatar billede allankristensen Nybegynder
13. januar 2004 - 15:27 Der er 3 kommentarer

Problemer med winsocket i for-løkker

Hej alle ..

Jeg er igang med at lave et whist spil i visual basic 5.0, hvor jeg bruger winsocket. Det kører alt sammen fint nok, men da jeg lige ville teste om det egentlig virkede via LAN blev jeg da noget overrasket.

Problemet er at de kort som jeg har 'blandetø i serveren ligger i et array, hvorefter de så skal sendes. Dette gør jeg i en for-løkke, men når jeg sender det så 'adskiller' den ikke dem fra hinanden hver især. Dette betyder f.eks. at:

dim ting (1 to 2) as string
ting(1) = "muhahaha"
ting(2) = "tralalala"

for i = 1 to 2
    winsock1.senddata ting(i)
next

bliver til:
"muhahahatralalala" når klienten modtager det, hvis jeg kører det via LAN, men hvis jeg kører det lokalt (altså ved at have 2 klienter der connecter til serveren på 127.0.0.1 på samme computer) bliver det til:

"muhahaha"
"tralalala"

.. som jeg gerne vil have det til..

Jeg har prøvet alt, sat 15 doevents ind over det hele, lavet rekursive løkker, lavet løkker i timere, så den kun sender det med et hvis interval, men det virker bare ikke. Min datalogi lærer er dum som en dør, så hun mener det er en fejl i winsocket 5.0.

Nogen af jer der har en løsning, eventuel en slags kommando der afslutter det man sender ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. januar 2004 - 15:30 #1
Enten skal du have en komponent, der kan sende en streng ad gangen, ellers må du selv inføje nogle skille karakterer, som du så kan bruge til at adskille data med.

Du skal betragte det du nu laver som perler på en snor - hvordan vil du kunne se, hvilke perler, der er kommet på snoren, når først de sidder der?
Avatar billede allankristensen Nybegynder
13. januar 2004 - 15:33 #2
Hvad mener du med ".. en komponent, der kan sende en streng ad gangen" ? :)
Avatar billede slapstick Nybegynder
07. juni 2004 - 12:34 #3
du kan evt bruge catalyst socketwrench den sender dataen på en anden måde
og der kan du 1 streng ad gangen
de har en gratis version og den kan hentes her
http://www.catalyst.com/products/sockettools/socketwrench/