Avatar billede clone Nybegynder
22. januar 2001 - 11:23 Der er 7 kommentarer

Modal dialog-box med JDialog

Jeg har lavet en modal dialog-box, som virker fint i min applet-viewer, men når jeg kører Appleten i min browser, er den pludselig ikke modal længere...
Det må IKKE være muligt at fortsætte i Appleten før dialog-boxen er afsluttet!!!
Hvad går galt??
Jeg vil MEGET gerne se et simpelt eksempel som virker.

På forhånd tak,
clone
Avatar billede stigc Nybegynder
22. januar 2001 - 12:38 #1
Jeg har forsøgt det samme! Det er en fejl, ogman kan først lave rigtig modale vinduer fra og med jdk1.3 (læst på www.java.sun.com)

Vinduet holder sig rigtig nok foran det vindue det er modal i forhold til, men man kan stadigvæk arbejder med det bagved liggende vindue....

Der er vist ikke noget at gøre. Jeg afhjalp det med at lave en global variabel (boolean aktivt=false) som bliver sat til false, når man åbner det nye vindue. I alle actionevent på det bagved liggende vindue, returnerer jeg i starten af funktionen, når den er sat til false.

Når den \"modale\" vinude lukker igen sætter jeg den til true
Avatar billede clone Nybegynder
30. januar 2001 - 14:09 #2
... jeg har i mellemtiden fundet ud af en smart løsning, som virker perfekt. Det kan altså lade sig gøre.
Hvis der er nogen som er interesseret i at høre hvordan, kan de altid skrive en mail.
Avatar billede hvinther Nybegynder
09. februar 2001 - 14:28 #3
Personligt bruger jeg denne her:
this.addWindowListener(new java.awt.event.WindowAdapter()
    {
        public void windowDeactivated(java.awt.event.WindowEvent e)
        {
            show();
        };
    });

Men hvis nogen kender en bedre, så hører jeg gerne om det
Avatar billede hvinther Nybegynder
09. februar 2001 - 14:30 #4
Personligt bruger jeg denne her:
this.addWindowListener(new java.awt.event.WindowAdapter()
    {
        public void windowDeactivated(java.awt.event.WindowEvent e)
        {
            show();
        };
    });

Men hvis nogen kender en bedre, så hører jeg gerne om det
Avatar billede chemunga Nybegynder
19. februar 2001 - 19:18 #5
hmm tjaa.. jeg vil tro at det vil virke med at sætte en singleton på main vinduet. Altså en private constructor og en public metode getInstance(), som returnere instancen af vinduet på object nivaue. Altså kan man blot bruge :
setVisible(false); på hoved vinduet og kun beholde dialogboksen. Når dialogboksen så lukkes kan der i actionEventen blot bruges  mainVindue.getInstance().setVisible(true);

så sgu den være i vinkel.

PS: Show() er depricated siden JDK 1.0 tror jeg.

Det var da en løsning
Avatar billede stigc Nybegynder
19. februar 2001 - 21:38 #6
clone>> kan du ikke poste din ide her?
Avatar billede chemunga Nybegynder
19. februar 2001 - 21:44 #7
hmmm tjoo.. Jeg har jo ikke lavet den endnu. Kan være jeg koder den en af de nærmeste dage :O)