Avatar billede trn Nybegynder
13. januar 2004 - 10:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

function overload

Hej

Kan man lave function/sub overload i visual basic 6 som i c++ ?
Avatar billede helmet Nybegynder
13. januar 2004 - 11:07 #1
Det kan du desværre ikke, det er først med i VB.Net
Avatar billede trn Nybegynder
13. januar 2004 - 11:48 #2
Tak
Avatar billede sion Nybegynder
13. januar 2004 - 15:36 #3
Du kan ikke benytte ægte overloading, overriding, nedarvning, polymortisme med videre op til VB. NET. Jeg tror dog godt det kan lade sig gøre at lave en funktion der immiterer VB. NETs overloading funktion.
Hvis man f.eks. laver følgende:

Public Function TestPaaOverloading(optional Arg1 as variant = "[Ingen]",optional Arg2 as variant = "[Ingen]", ...)
  If [bestemte variable er tilgængelige] then TestPaaOverloading = OverloadetFunc1(Arg1, Arg2)
  'tjek af andre
End function

private function OverloadetFunc1(Arg1 as [variabel], Arg2 as [variabel])
  'kode
end function

Håber du forstår hvad jeg mener :)