Avatar billede grumfather Nybegynder
12. januar 2004 - 22:26 Der er 15 kommentarer

Win version af Mysql starter næsten

Jeg har dl og installed mysql, jeg starter og så siger den at det køre men jeg kan ikke oprette nogen database det vel en fejl er det ikke ?? (er temlig grøn til mysql/php)

Det der er min hovede opgave er at jeg vil have et forum helt præsist http://www.phpbb.com/index.php dette til at køre på min hjemme maskine så jeg hvis det er mulig kan lave ændringer og rode rundt uden at skulle uploade og så se om det nu lige virker der oppe
Avatar billede grumfather Nybegynder
12. januar 2004 - 22:28 #1
ja skal nok lave et side spørgsmål eller noget når point systemt virker igen jeg vil iøvrigt give 30 for det
Avatar billede dittlau Nybegynder
12. januar 2004 - 22:29 #2
Har du hentet forummet ned? Så vidt jeg erindrer, er der en setup/install fil/vejledning med. Da jeg legede med det, blev alle tabeller osv. oprettet automatisk i den database jeg bad om.

/dittlau
Avatar billede grumfather Nybegynder
12. januar 2004 - 23:27 #3
Jeps det har jeg men jeg  kan ikke oprette det via mysql, jeg har også lagt det i data mappen på mysql
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. januar 2004 - 23:32 #4
det skal du ikke, det skal ligge i din webservers www root.

og så skal mysql serveren startes og oprettes med en den bruger og tabel databasen skal køre under.

create database phpforumet;

GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO monty@localhost IDENTIFIED BY 'some_pass' WITH GRANT OPTION;
FLUSH PRIVILEGES;
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. januar 2004 - 23:32 #5
og så åbner du bare www.dinadresse.dk/forumet/
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. januar 2004 - 23:34 #6
du kunne feks kigge på denne guide til mysql

http://www.analysisandsolutions.com/code/mybasic.htm
der står godt nok en del du ikke lige skal bruge men den kan du filtere fra.
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. januar 2004 - 23:38 #7
eller jeg kan lige sige det kort.

start/kør cmd.exe
export PATH="c:\mysql\bin"
create database phpforumet;
mysql -u root -p<tryk enter>
så kommer du i en mysql promt. skriv dette
GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO monty@localhost IDENTIFIED BY 'some_pass' WITH GRANT OPTION;
FLUSH PRIVILEGES;
quit

og så er det bare din webserver du skal koncentrere dig om.
Avatar billede grumfather Nybegynder
13. januar 2004 - 18:52 #8
det skal du ikke, det skal ligge i din webservers www root
den her er jeg med på

create database phpforumet;

GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO monty@localhost IDENTIFIED BY 'some_pass' WITH GRANT OPTION;
FLUSH PRIVILEGES;
den her er jeg ikke så meget med på
Avatar billede grumfather Nybegynder
13. januar 2004 - 19:09 #9
normalt hvis man laver sådan en server på en mysql server så vil et den jo oprette en db selv på den server via de php scripts der er med men det er lige som at jeg mangler et forbindelse mellem de to punkter alså "min webserver" og "mysql" at den ene ikke ved at den anden er der, som sagt jeg er temlig grøn her jeg læste og fik en anden til at læse den tutorial men det gav mig ingen ide andet det jeg lavede en db selv
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. januar 2004 - 19:10 #10
der siger du til mysqlserveren at der skal oprettes en database der hedder phpforumet

og så opretter du en bruger der hedder monty der kan connecte fra localhost med passwordet some_passs

det skal sættes ind i opsætningen for dit forum så det ved hvor data skal ligges i databasen

GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO monty@localhost IDENTIFIED BY 'some_pass' WITH GRANT OPTION;

skal nok også være
GRANT ALL PRIVILEGES ON phpforumet.* TO monty@localhost IDENTIFIED BY 'some_pass' WITH GRANT OPTION;
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. januar 2004 - 19:12 #11
og nej den vil ikke normalt oprette databasen selv, medmindre du giver root oplysningerne med.. og det er ikke smart.
Avatar billede grumfather Nybegynder
14. januar 2004 - 03:22 #12
Tror jeg er med nu hehe også install af php på min computer har en gavnlig effekt :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. januar 2004 - 03:23 #13
ja det hjælper på det :)
Avatar billede grumfather Nybegynder
14. januar 2004 - 03:24 #14
hvis du vil have point kan jeg lave et spørgsmål eller noget
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. januar 2004 - 03:25 #15
nej 0 point er fint, men du må da godt give karma istedet så ;)