Avatar billede daniellrosenlund Nybegynder
12. januar 2004 - 21:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problem med GeForce FX 5600 på bundkort med onboard grafikkort

Jeg har af flere omgange forsøgt at hjælpe en kammerat med et problem med AGP-grafikkort på et bundkort med onboard grafikkort.

AGP-grafikkort: ASUS GeForce FX 5600
Bundkortet: ASUS A7N266-E.
OS: Windows XP Home, fuldt opdateret inkl DirectX

Billedet på skærmen opfører sig, som om der ikke er installeret den korrekte grafikdriver, med blink (nogen gange med sort skærm i 1-2 sekunder) og uopdaterede områder når vinduer åbnes/flyttes.

Når der spilles er grafikken tilsyneladende ok på nogle spil. På andre hænger computeren efter nogle minutter.

dxdiag.exe fortæller at al DirectX er ok, og grafik-testene kører også.

Vi har selv forsøgt følgende:

- Opdateret alle grafikdrivere fra Nvidia og ASUS
- Afinstalleret skærmkortet og geninstalleret
- Skrevet til en spilproducent som svarede at vi skulle opdatere alle drivere.
- Søgt med lys og lygte på nettet og fandt denne side.
Avatar billede kick Nybegynder
12. januar 2004 - 21:35 #1
Hmm er det Onboard grafikkort slået FRA???
Avatar billede kick Nybegynder
12. januar 2004 - 21:36 #2
Har i installert 4in1 driver????
Avatar billede daniellrosenlund Nybegynder
12. januar 2004 - 21:37 #3
Jeg kan tilføje, at der ikke kommer noget i hændelseslog
Avatar billede daniellrosenlund Nybegynder
12. januar 2004 - 21:39 #4
Hej kick.

OnBoard grafikkortet er slået fra i BIOS

4in1 driver har vi ikke prøvet. Har du en henvisning?

Tak for interesse og hurtigt svar
Avatar billede daniellrosenlund Nybegynder
12. januar 2004 - 21:48 #5
Forsøger med 4in1 nu
Avatar billede steffansp Nybegynder
12. januar 2004 - 21:52 #6
Den er her: http://www.viaarena.com/?PageID=2.... Via har 4 i 1 bundkortdriver, der fungerer til alle bundkort med VIA-chip-saet. Optimering af driverne til dit bundkort betyder oeget hastighed paa komponenter som harddisk og AGP-port(Grafikkort) 4 IN 1 er den samme til alle VIA=chip=saet og understoetter win 95 og opad. Men foer du indstallerer skal du vaere sikker paa at du har et bundkort med VIA=chip=saet...
Haaber det hjalp lidt...
Avatar billede daniellrosenlund Nybegynder
12. januar 2004 - 21:53 #7
4in1 hjælper ikke :(
Avatar billede steffansp Nybegynder
12. januar 2004 - 21:54 #8
Hmm er du sikker at grafikkoertet virker???
Avatar billede daniellrosenlund Nybegynder
12. januar 2004 - 21:58 #9
Det skulle undre mig, hvis det ikke gjorde. Jeg kan teste ved at sætte det over i en anden computer, men det er en med samme bundkort.

Når der spilles FIFA 2004 crasher den ikke. Hvis der spilles Total Clubmanager 2004 crasher den med jævne mellemrum (begge spil fra EA-sports og i samme serie).
Avatar billede steffansp Nybegynder
12. januar 2004 - 22:00 #10
Ja proev det....
Avatar billede daniellrosenlund Nybegynder
12. januar 2004 - 22:04 #11
Ok. Prøver det imorgen.

I mellemtiden, et skærmbillede med eksempel på uopdateret felt nederst i højre hjørne: http://www.hanestien.dk/skaerm.jpg
Avatar billede steffansp Nybegynder
12. januar 2004 - 22:07 #12
Okay....
Avatar billede daniellrosenlund Nybegynder
02. februar 2004 - 21:03 #13
Vi har nu sat ASUS-grafikkortet over i en computer med Soltek-bundkort. Der fungerer det perfekt.

Og sat Winfast-kortet der sad i denne over i den første computer med ASUS-bundkortet. Der fungerer det også perfekt.

Svaret på vores problem er således løst. Ikke tilfredsstillende, men tilsyneladende er der ingen umiddelbare hardvarefejl.
Avatar billede daniellrosenlund Nybegynder
02. februar 2004 - 21:19 #14
slut