Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 01:20 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

Counter-Strike - 40 loss konstant. Også lag i andre online ting.

Jeg lagger online, har kostant 40 loss i cs. Kan ikke spille WC3 online pga. lag og kan ikke spille Diablo 2 pga. lag. Jeg kan ikke sidde og spille cs, og snakke i VT(Ventrilo) imens, pga. delay.

Men størte problem er i cs. den lag.

Jeg har rodet med rate, cmdrate og updaterate osv.

254/128 Fra TDC. Vi har ringet ind, og intet tyder på det er deres fejl.

Laggen begyndte efter jeg havde fået min comp formateret for 2 mdr. siden, hos ham jeg købte computeren af. Jeg kan ikke lide og brokke mig, og gamede ikke så meget på det tidspunkt, så det betød ikke så meget, men nu da jeg har fået lysten tilbage til at game, er det et problem.

Jeg har formateret det drev hvor CS lå på, lagt det på et andet drev osv. men intet hjælper.

Nogle som kan hjælpe mig???. Ellers bliver lortet sendt til reparetion.
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 01:22 #1
Tak på forhånd :)
Avatar billede espersen Novice
12. januar 2004 - 01:24 #2
sidder du bag ved en router ? og har dynameisk IP ?
Avatar billede espersen Novice
12. januar 2004 - 01:25 #3
Hvordan er dit lag ; konstant eller blot en gang i mellem at du fryser ?
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 01:26 #4
Mener ik det er en rounter, sidder i netværk.. bag en switch.
Er ikke så god med det med comp. Dynameisk IP?? hvad er det? Fast IP eller?
Sidder i netværk via switch med min bror, hans lagger ikke!
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 01:28 #5
Min comp fryser... gør jeg heller ikke i cs. det hakker bare... nogle gange med store.. men sådan delay.. der er forsinkelse på osv. altså min loss ligger mellem 20-70 men mest omkring 40.
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 01:29 #6
Min comp fryser ikke -> skulle der stå!
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 01:32 #7
Men smutter i seng nu, håber nogle kan hjælpe!
Avatar billede espersen Novice
12. januar 2004 - 01:32 #8
Der er et problem med lag i spil (forbindelse ryger med intervaller) ved flere internet udbydere når man sidder bag en router og der er dynamisk IP (ofte set ved TDC og Stofa; det er ikke deres problem - men kræver blot en opdatering af routerens firmware.)

Jeg tror at der skal ses på dit grafikkort ; hvad har du ? hvilken driver er installeret ? (nyeste DirectX?)
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 01:34 #9
Sidder ikke bag router, men "bag" en switch, efter hvad jeg har forstået er det ikke det samme!?

Har radeon 9600 Pro serie.
Ved ikke om jeg har de nyeste, men jeg har hentet engang men vist lidt siden, og det nyeste drectX tror ikke, tror jeg havde det som jeg havde før hvor det virkede!. Fordi det har virket engang!
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 01:35 #10
rettelse.. 256/128 forb. :D
Avatar billede espersen Novice
12. januar 2004 - 01:36 #11
Hvilket styresystem har du ? (og er det opdateret med alle opdateringer?)
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 01:37 #12
Windowns 2000 Pro.

Har ikke lige styr på opdates.. opdatere somregel når den er blevet formateret osv. Og når folk siger jeg burde gøre det, men hvis det ikke bliver fixet i morgen inden kl 15 eller 16 ringer jeg til ham jeg har købt den af også laver han den!. Men det koster jo bare penge :(
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 01:39 #13
Windows*
Avatar billede espersen Novice
12. januar 2004 - 01:41 #14
du får lige en enkel forklaring på det med router/switch:

en router og en switch er ikke det samme : en router har dog ofte en indbygget switch (routeren bruges fx. når man kun har 1 IP-adresse fra sin udbyder men ønsker at flere PC'ere kan gå på nettet. Routeren tildeler så de enkelte PCere en intern IPadresse og sørger for at fordele trafik, så alle kan være på nettet samtidigt.)

Prøv lige at gå på WindowsUpdate og se om der er meget der skal opdateres !
Avatar billede zeus6 Nybegynder
12. januar 2004 - 01:43 #15
kig i din Processer om nogen af dinne programmer Tager meget af din power. og se hvad det er.. og hvis det ikke er noget du rigtigt skal bruge. så slet det. og se om det ikke har hjulpet
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 01:43 #16
Hvordan ser man om der er router i?
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 01:44 #17
det har jeg gjort..
Avatar billede zeus6 Nybegynder
12. januar 2004 - 01:46 #18
ok.
Avatar billede espersen Novice
12. januar 2004 - 01:47 #19
var der mange opdateringer at hente ?
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 01:50 #20
Hmm kan ikke lige finde det.. men leder :)
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 01:51 #21
så nu er den vist ved at scanne for updates!
Avatar billede espersen Novice
12. januar 2004 - 01:52 #22
windowsupdate.microsoft.com
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 01:54 #23
Mangler 14 updates.. 12 i win 2000 1 i review og install og 1 i critical updates og service packs
Avatar billede espersen Novice
12. januar 2004 - 02:04 #24
jeg er på vej i seng ;-)

Bagefter skal du lige hente et program som måske kan hjælpe til at se om der er meget snavs på maskinen:

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer.
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 02:04 #25
Hvor kan jeg finde Radeon drivers??
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 02:06 #27
ahhh ATI
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 02:07 #28
hvis ikke jeg får andet hjælp og jeg bliver nød til at ringe til ham der.. så skriv lige engang, så fixer jeg lige points til dig, du har sq hjulpet mig :)
Avatar billede espersen Novice
12. januar 2004 - 02:13 #29
har du kørt den SpyBot ?  Fandt den meget??
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 02:14 #30
den er igang!
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 02:15 #31
Og er igang med at hente drivers til win. og til grafikkort... men spybot finder MANGE!.
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 02:16 #32
ska jeg bare Afhjælp valgte problemmer!
Avatar billede espersen Novice
12. januar 2004 - 02:20 #33
ja !
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 02:24 #34
der er nogle som ikke er afhjælpet.. en del som hedder backweb
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 02:27 #35
de fleste af dem ligger i registerings tingen!
Avatar billede NsD87 Praktikant
12. januar 2004 - 02:28 #36
mange i hedder noget med interface 2 med netscape. og 1 i global et eller andet!
Avatar billede espersen Novice
12. januar 2004 - 02:36 #37
Du får bare afhjulpet der hele; genstartet og kør den igen.

Derefter et program som kan vise os om der er noget af det mere seje at fjerne:

Hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :        http://www.merijn.org/files/HijackThis.exe
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Du må ikke fixe noget selv. Når vi har tjekket loggen igennem fortæller vi dig hvad du skal slette..

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

(jeg er ikke så sej til at gennemgå loggen, men en af se seje til det kigger nok snart forbi)
Avatar billede espersen Novice
12. januar 2004 - 13:29 #38
hvordan går det med den ?
Avatar billede espersen Novice
13. januar 2004 - 17:49 #39
hvordan går det med pc'en ?
Avatar billede NsD87 Praktikant
13. januar 2004 - 17:55 #40
tjoo det hjalp faktisk en del, men det virkede ikke, men det kører lidt mere flydende nu, så kan godt holde det ud en uge endnu ;)
Avatar billede espersen Novice
13. januar 2004 - 23:32 #41
prøv at køre SpyBot + HiJackThis om ovenfor ! - det kan afklare om der er snavs i maksinen spm æder dine ressoucer !