Avatar billede msira Nybegynder
12. januar 2004 - 00:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHP: Hvis den nyeste id

Hej!

Jeg er ved at lave et nyhedsmodul... jeg vil gerne have, at den nyeste nyhed bliver vist på min forside, men de andre kan man se via et link i arkivet!

Min kode ser sådan ud:
      <?
include("config.php");

$query = mysql_query("SELECT * FROM spk WHERE id = '".$_GET['id']."'");
while($row = mysql_fetch_array($query)) {

echo"
<table class='tekstafsnit' width='100%' border='0' cellspacing='0' cellpadding='0'>
<tr>
<td><b>$row[overskrift]</b></td>
</tr>
<tr>
<td>$row[nyhed]</td>
</tr>
</table>
";
}
?>

Det jeg mangler hjælp til er, at få den til at vise den nyeste "Id" automatisk, da dette script ligenu kun kan vise en bestemt id via et link!

Jeg er lidt forvirret, da det hele drille ligenu.. PLEASE HJÆLP!

//MSira
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. januar 2004 - 00:10 #1
$query = mysql_query("SELECT * FROM spk ORDER BY id DESC LIMIT 0,1");
Avatar billede msira Nybegynder
12. januar 2004 - 00:12 #2
Nej nej nej... hvorfor har jeg ikke lige tænkt på det... SURT!!!

Men de 60 p. er dine.. mange tak for hjælpen!

//Msira
Avatar billede msira Nybegynder
12. januar 2004 - 00:12 #3
Svar venligst
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. januar 2004 - 00:13 #4
Tak, jeg samler ikke på point ;)
Avatar billede msira Nybegynder
12. januar 2004 - 00:14 #5
Så tager jeg dem igen!!! ;o)