Avatar billede gon Nybegynder
11. januar 2004 - 03:31 Der er 11 kommentarer

flash, XML og de forsvundne linjer:

Hejsa.
Jeg har netop lært at anvende flash sammen med XML. Desværre tog det en del tid, da mit flash XP åbenbart ikke kan læse mine XML filer ordentligt.

Her er mit script og min XML fil:

// opret XML-objekt
dokument = new XML();
dokument.IgnoreWhite = true;
// fortæl, hvad der skal ske, når XML-objektet er loaded
dokument.onLoad = convertXML;
// udskriv, at der sker noget
a_txt.text = "Henter data...";
// hent XML-objekt
dokument.load("test.xml");
function convertXML () {
    // giv besked om, at data er hentet
    if (this.loaded) {
        a_txt.text= a_txt.text + "Data er hentet og behandles nu.";
    }

    trace(dokument.childNodes[1].childNodes[1].childNodes[9].firstChild)

}

<?xml version="1.0" ?>
- <BDPrince>
- <Area>
  <Number>1</Number>
  <Current_owner>Neutral</Current_owner>
  <Type>Plain</Type>
  <Diff_test>No</Diff_test>
  <Spec_rules>None</Spec_rules>
  </Area>
  </BDPrince>
mit problem er som du kan se i den nederste trace linje, at mit flash ikke kan opfatte lige tal i node angivelser - den bruger kun ulige 1,3,5,7,9 osv. istedet for 0,1,2,3,4 osv som normalt ved arrays.

Kunne være rart at få løst hvorfor, da jeg mistænker det for at kunne give kombatibilitetsproblemer når jeg eksporterer og udgiver min film.
På forhånd tak.
Avatar billede barklund Nybegynder
11. januar 2004 - 11:30 #1
Skyldes nok dit whitespace og din mulige fejlstavning af ignoreWhite (ikke med stort "i")...

Hvilken flash version bruger du=
Avatar billede pyroman Nybegynder
11. januar 2004 - 11:33 #2
Kig på din -ignoreWhite- du har vist glemt at i'et er med småt!!!
Nu har jeg prøvet dit script i mit flash - og når jeg nu husker at skrive ignoreWhite-koden rigtigt så virker resten også normalt...
Så det hele er vist bare en lille stavefejl :)

/Filip
Avatar billede pyroman Nybegynder
11. januar 2004 - 11:34 #3
øv - damn u barklund - altid er han først
Avatar billede barklund Nybegynder
11. januar 2004 - 11:36 #4
Hehe... Men ja, Flash MX 2004 er pludselig begyndt at være case-sensitive - sådan kan det jo gå :)
Avatar billede pyroman Nybegynder
11. januar 2004 - 11:52 #5
det var MX 2003 da også - det virkede da i hvert fald ikke hos mig da det stod med stort...
Men det er en utrolig evne du har med lige at komme 1-2 min før man selv kan nå at få skriblet 1-2 liniers svar ned... :)
Avatar billede barklund Nybegynder
11. januar 2004 - 12:03 #6
Jeg skriver det med det samme - men sidder og venter til lige før alle andre sender deres svar! :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2004 - 14:24 #7
Flash 2004 er blevet casesensitive i as 2 variabler - f.eks createEmptyMovieClip går kun i flash 2003 MX hvis det er stavet med de rette store bogstaver.
Avatar billede barklund Nybegynder
11. januar 2004 - 14:38 #8
Ikke kun AS2 - også AS1 parset som Flash 7 :)
Avatar billede gon Nybegynder
11. januar 2004 - 16:45 #9
gah .. i dont believe it !!! (med småt "i" :=)).
hvis barklund skriver det som et svar så får han pointene ..
Avatar billede barklund Nybegynder
11. januar 2004 - 16:56 #10
OK så :)

Men jeg vil ikke have 100 points for at rette en stavefejl - tag bare de fleste selv :)
Avatar billede gon Nybegynder
11. januar 2004 - 18:58 #11
skidt med det .... jeg har rigelig med point endnu :=)