Avatar billede vb-lam Nybegynder
10. januar 2004 - 23:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hvorfor kan jeg ikke sende data

Jeg har to sider hvor (send.php) skal sende data til tak.php.

Min kode ser sådan ud:

(send.php)
<TITLE>send</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
</BODY>
</HTML>

<form ACTION="tak.php" METHOD="post">
<TABLE CELLSPACING=0 BORDER=0 CELLPADDING=4 WIDTH=585>
<TR><TD WIDTH="12%" VALIGN="TOP">
<P>Navn:</TD>
<TD WIDTH="88%" VALIGN="TOP">
<P>
<INPUT TYPE="TEXT" NAME="navn">
</TD>
</TR>
<TR><TD WIDTH="12%" VALIGN="TOP">&nbsp;</TD>
<TD WIDTH="88%" VALIGN="TOP">
<P>
<INPUT TYPE="RESET">
<INPUT TYPE="SUBMIT">
</TD>
</TR>
</TABLE>
</FORM>

</BODY>
</HTML>

og i (tak.php)
<?php

$navn = $post['navn'] ;

echo 'dit navn er $navn.' ;

?>

resultatet bliver:
dit navn er $navn.

hvad er der galt???

/vb-lam
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. januar 2004 - 23:50 #1
echo "dit navn er $navn." ;
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. januar 2004 - 23:50 #2
OG:

$navn = $_POST['navn'] ;
Avatar billede vb-lam Nybegynder
10. januar 2004 - 23:53 #3
>erikjacobsen
resultatet bliver så:
dit navn er .

/vb-lam
Avatar billede vb-lam Nybegynder
10. januar 2004 - 23:55 #4
jep ...
nu virker det smid et svar så får du points

/vb-lam
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. januar 2004 - 00:07 #5
Nej tak, jeg samler ikke på point.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2004 - 00:20 #6
Erik, når du nu ikke gider point, kunne du så ikke huske at bede folk om at lukke? Det er ganske irriterende med alle de ulukkede gamle spørgsmål.
Avatar billede fetmule Nybegynder
11. januar 2004 - 00:24 #7
nå men jeg vil da gerne have points, så der ikke ligge åbne sp. her på sitet. :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. januar 2004 - 00:24 #8
Ved du hvad, sandbox. Dér er jeg ligeglad - det må de selv håndtere. De skal
nok få rykkere fra eksperten.dk.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. januar 2004 - 00:25 #9
fetmule: du bliver anmeldt hvis du får point her uden at have bidraget med noget som helst. Og så er det sikkert ikke engang mig der gør det.

Hvad tror du egentlig pointsystemet går ud på?
Avatar billede vb-lam Nybegynder
11. januar 2004 - 00:48 #10
erikjacobsen> tusind tak for hjælpen :o)

sandbox>man bestemmer vel selv om man vil have betaling eller ej!!?

fedtmule> skal du til at iseng???

/vb-lam
Avatar billede fetmule Nybegynder
11. januar 2004 - 00:52 #11
vb-lam> syntes du det da?
Avatar billede dmcn Praktikant
11. januar 2004 - 01:16 #12
fetmule : Hvis du ikke har bidraget til spørgsmålet, så lad venligst være med at lægge svar. Betragt dette som en advarsel, og overvej om vb-lam ikke har ret i at du bør gå i seng.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2004 - 01:27 #13
vb-lam: Jeg bad jo heller ikke Erik om at lave et svar. Det er en sag mellem ham og dig om han skal have point eller ej.

Bortset fra det kunne man vel også kalde det at "misbruge Eksperten.dk's pointsystem", hvis man nægter at modtage point? Men hvis det skal anmeldes, skal det så absolut også anmeldes at give 200 point for et ganske simpelt spørgsmål, som så mange andre gør. (Dit spørgsmål skulle nok have været på 15, men 30 er da i det mindste ikke vildt overskruet.)
Avatar billede vb-lam Nybegynder
19. januar 2004 - 03:59 #14
Hejsa Sandbox...
Jeg ved dette indlæg kommer lidt sent, men jeg kan ikke lade være med at kommenter dit sidste komentar :o)

Hvordan skal jeg kunne dømme objektiv hvad svaret er værd? ... for mig er det jo svært!!!  :o)

/vb-lam
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2004 - 05:18 #15
Ja, der vil altid være tale om en individuel vurdering og lidt gæt.

En god ide kan være at gætte på, hvor kompliceret svaret nok vil være, og hvor meget, der skal rettes, for at få det til at virke. Eller hvor lang tid en rutineret bruger vil være om at gennemskue koden i spørgsmålet.

Og husk, at
15 point er til små og lette spørgsmål
30 point er til større eller avancerede spørgsmål
60 point er til meget store eller komplicerede problemer

Der er også nogle, der laver meget små og lette spørgsmål til 5 eller 10 point.

I dette tilfælde burde den nok have være sat til 15, og du må da indrømme, at det kan umuligt være et bare halvstort eller avanceret spørgsmål for en rutineret bruger af PHP at skulle modtage en enkelt værdi fra en HTML-formular.