Avatar billede nbr Nybegynder
10. januar 2004 - 22:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Billigt trådløst netværk

Jeg skal bruge et trådløst netværk. Jeg har brug for at kunne surfe på internettet og ikke andet. Der skal kun kobles én bærbar PC til ADSL-forbindelse.

Kan nogen anbefale et billigt sted? Jeg har selv kigget på EDBpriser.dk, men synes det er ret uoverskueligt.
Avatar billede beorn Nybegynder
10. januar 2004 - 22:53 #1
skal du bruge både et access point og et netkort eller ?
Avatar billede peet-49 Novice
10. januar 2004 - 22:55 #2
www.ph-computer.dk se under netværk
Avatar billede espersen Novice
10. januar 2004 - 22:55 #3
skal den kunne sørge for at du kan printe også ? - så du ikke skal til at sætte kabel til laptop'en?
Avatar billede nbr Nybegynder
10. januar 2004 - 22:56 #4
Ja, jeg skal bruge begge dele. Hedder et netkort til bærbar ikke PCMCIA?
Avatar billede espersen Novice
10. januar 2004 - 22:57 #5
hvilken printer har du + hvordan tilsluttes den (USB eller parallel) ?
Avatar billede peet-49 Novice
10. januar 2004 - 22:58 #6
PCMCIA er rigtigt
Avatar billede beorn Nybegynder
10. januar 2004 - 22:58 #7
Avatar billede beorn Nybegynder
10. januar 2004 - 23:00 #8
du kan godt finde noget som er billigere(det system koster omkring 800kr +fragt), tror man kan finde et samlet sæt til omkring 6-700kr. men jeg ved at linksys er udemærket. det switches jeg har brugt af linksys mærket virker ihvertfald som de skal.
Avatar billede espersen Novice
10. januar 2004 - 23:04 #9
Dlink eller Netgear er gode produkter.

med Printserver til parallelprinter: http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824577911

med Printserver til USBprinter; http://shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=240279&kat= (ja den er dyr)

Fælles for dem alle er at de er Kombinerede Routere med Switch og accesspoint og firewall - dermed er du også sikker på at kunne koble yderligere PC'ere eller laptops på dit netværk hvis det bliver aktuelt (fx. venner/bekendte/familie på besøg)

uden printerserver: http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824577901  (671,-)
Avatar billede espersen Novice
10. januar 2004 - 23:08 #10
Personligt vil jeg tage skridtet fuldt ud og slippe for at skulle koble et kabel til min laptop for at printe!!
Det kræver dog at din printer understøtter det.

hvis det er en USB printer så kan det gøre lidt billigere ved at købe det seperat og koble det til den somjeg har nænvt sidste til 671,-
printserver : http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1664577900
Avatar billede espersen Novice
10. januar 2004 - 23:57 #11
afvist ? ; du skulle nok ikke printe trådløst ...