Avatar billede flavid Nybegynder
10. januar 2004 - 22:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

negativ retur værdi i datediff()

Hej

Jeg sidder og er ved at scripte noget timeregistrering, hvor brugeren skal indtaste start/slut dato og tidspunkt.

Til dette bruger jeg funktionen datediff() for at finde ud af forskellen mellem dage.

Mit problem opstår i valideringsfasen da datediff tilsyneladene ikke returnerer negative værdier men kun den absolutte forskel.

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at få datediff til at returnere negative værdier? Jeg vil bare have det afklaret for så bliver jeg nød til selv at pille datoerne fra hinanden og måle dem med hinanden for at finde ud af om brugeren har indtastet datoerne forkert.

På forhånd tak

//
David Lessél
Avatar billede torben_brandt Nybegynder
10. januar 2004 - 23:15 #1
Dette:
DateDiff("d", DateSerial(2004,1,2), DateSerial(2004,1,1))
giver -1 hos mig.

/Torben
Avatar billede flavid Nybegynder
10. januar 2004 - 23:28 #2
Det gør det sørme også hos mig :)

Tak for et hurtigt og præcist svar...

Tror du skal lave et svar hvis du skal have dine point :)

//

David Lessél
Avatar billede torben_brandt Nybegynder
11. januar 2004 - 01:58 #3
Jeg er ligeglad ;-)

/Torben
Avatar billede flavid Nybegynder
11. januar 2004 - 02:07 #4
Kan jeg ssgu godt forstå, men tak alligevel :)

//
David Lessél