Avatar billede nbr Nybegynder
10. januar 2004 - 22:29 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Er 44 Mbit O.K.? Og hvad betyder det egentlig?

Hej eksperter,

Jeg overvejer at anskaffe trådløst netværk, så jeg kan gå på internettet via min ADSLforbindelse uanset hvor jeg er i min lejlighed (har en bærbar Compaq). Jeg har bare ikke særlig meget tjek på hvad alle forkortelserne mv. betyder. Jeg har set følgende tilbud hos Coop:

SMC 44 Mbit trådløs netværkspakke

Pris ikke-medlemmer kr 1.295,00
Medlemsrabat  kr 296,00
Din medlemspris: kr 999,00

44 Mbit trådløst netværkspakke.
Med SMC trådløse netværkspakke slipper du for netværkskabler gennem hele bopælen og med den indbygget firewall er du beskyttet mod uønsket indtrængen på hjemme netværket. Rækkevidde op til 300 meter.

Sættet består af:

- 44 Mbit trådløs accespoint (SMC2404WBR)
- 44 Mbit trådløs PCMCIA kort (SMC2435W)

Er dette o.k. udstyr? Hvordan bliver hastigheden på ADSL i forhold til det nuværende hvor den er tilsluttet direkte via kabel?

Med venlig hilsen

Nicolaj
Avatar billede htm Nybegynder
10. januar 2004 - 22:32 #1
Hvis du kun skal bruge det til internet, er der intet problem.

Dit internet er maksimalt 2 Mbit, og dit netværk er så 44 Mbit.

Intet problem altså.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2004 - 22:33 #2
Jeg kan ikke udtale mig om kvaliteten af det specifikke udstyr, men den hurtigste ADSL man kan få i øjeblikket er på 8Mbit, skulle 44Mbit vel køre lige så godt som et 10 eller 100 Mbit ledningsbaseret net.
Avatar billede beorn Nybegynder
10. januar 2004 - 22:34 #3
der skulle ikke være nogle problemer med hastigheden, dit internet er hvad? 2mb? så der er stadig massere af båndbredde tilbage. men husk at der kan være nogle sikkerhedsmæssige problem med trådløst netværk. f.eks. kan du risikere at din nabo bruger dit internet eller en bil parkeret udenfor. det er dog muligt at beskytte opkoblingen så dette ikke sker hvilket jeg klart vil anbefale
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2004 - 22:35 #4
Og det skulle have været et svar fra mig.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. januar 2004 - 22:35 #5
Lad dig ikke snyde af medlems-"rabatten" - du kan sikkert få tilsvarende/samme
udstyr billigere andetsteds.
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. januar 2004 - 22:35 #6
det kommer an på hvad du har inde i dit lan.
jeg ville ikke kunne leve med 10 mbit i lan.

44 måske, men jeg vil nu foretrække 100 eller 10000 da jeg kører en filserver som jeg har en del traffik til.
ærgeligt at wlan ikke er hurtigere endnu.
Avatar billede nbr Nybegynder
10. januar 2004 - 22:39 #7
Kender I til andre billigere løsninger, må I meget gerne skrive det. Jeg vidste ikke, at Mbit i netværk svarer til Mbit på bredbåndsforbindelsen. Så kan jeg jo godt se, at f.eks. 11 Mbit vil være tilstrækkeligt.......