Avatar billede cresswell Nybegynder
10. januar 2004 - 22:19 Der er 4 kommentarer

Opdatering efter redirect

Jeg har lavet et auth-system, hvor når man logger ind kommer flere punkter frem i menuen... Når man logger ind og ud, så skal der loades en ny side ind i en iframe, som ligger under menuen.
Problemet ligger i at i det øjeblik at den nye side bliver loaded ind i iframen efter log ind/ud, så skal siden hvor iframen ligger i også opdateres, og dermed bliver punkterne i menuen automatisk fjernet/indsat.

Siden er bygget af frames. men det er kun main-framen som reelt bliver brugt.

Hvordan laver jeg et redirect, som loader den nye side ind i iframen, og samtidig opdatere siden eller framen, hvor iframen ligger i??

Mvh
Anders Hansen
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. januar 2004 - 22:32 #1
Hvis du vil redirecte efter login så gør det dog for pokker i script sproget der sørger for login?
Avatar billede cresswell Nybegynder
10. januar 2004 - 22:35 #2
Sorry... forkert formulering. Det er oxo sådan som det er lavet idag.. Problemet r bare opdateringen efter scriptet som logger ind/ud har lavet redirect..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. januar 2004 - 23:24 #3
Jamen hvorfor redirecter du så ikke bare når du har opdateret??

Hvis det er fordi du indsætter noget i en database så kan du jo bare i f.eks php header("Location:minside.php");
Avatar billede roenving Novice
11. januar 2004 - 03:34 #4
Det lyder som om du har brug for en framing-kode, prøv f.eks. at kigge på min løsning:

http://roenving.users.whitehat.dk/WD5Opacity.html

Kig på adresse-linjen, når du er kommet ind, og se kode/forklaring ved at klikke nede til venstre !-)