Avatar billede ehlern Nybegynder
10. januar 2004 - 21:38 Der er 8 kommentarer

Hvilke processer kan man lukke ned?

Hvis man f.eks. skal spille, brænde cd'ere eller andet der kræver at der ikke er forstyrrende processer.  Hvilke processer i "Windows task manager" kan man så umiddelbart lukke ned.  Eller måske rettere hvilke skal være tilbage?
Avatar billede espersen Novice
10. januar 2004 - 21:42 #1
har du ikke en nyere brænder med Burnproof e.l. ?

Så behøver du ikke at lukke noget ned overhovedet.

Men ellers kan det være en god idé at genstarte PC'en inden du skal til at brænde.
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. januar 2004 - 21:43 #2
Prøv det her:
Bare minimum Services list for gaming
Go into Start Menu,
Open RUN command, type MSCONFIG
Goto SERVICES tab, select DISABLE ALL, APPLY, and check the following services to start with Windows and hit APPLY afterwards

DHCP Client - AUTOMATIC
Plug and Play - AUTOMATIC
Remote Procedure Call (RPC) - AUTOMATIC
Windows Audio - AUTOMATIC

There are also a few other services I use but not all the time, these are listed below and I would either put them on MANUAL if I use them sometimes or DISABLE them completely if I didn't use them at all

Goto START MENU, PROGRAMS, ADMINISTRATIVE TOOLS, SERVICES, and modify the following by right clicking, going to PROPERTIES and change the STARTUP TYPE

Print Spooler - MANUAL (Only needed if you have a printer)

Server - AUTOMATIC (Needed for internet connection sharing and access to network drives)

Workstation - AUTOMATIC (Also needed for internet connection sharing and access to network drives)

That's it, hope this works for you as it gained me at least 50MB of memory back, not to mention a little bit of extra freed CPU time. If you get rid of all STARTUP items from MSCONFIG, you stand to free up even more resources
Avatar billede kejser2004 Nybegynder
10. januar 2004 - 21:45 #3
ja eller du kan i msconfig gå ind i startup og fjerne alle de programmer du med sikkerhed ved ikke skal bruges, og derefter genstarte puteren
Avatar billede fromsej Praktikant
10. januar 2004 - 21:54 #4
Her kan du se hvad de forskelligr programmer bruges til og om de er nødvendige.
http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm
Avatar billede kejser2004 Nybegynder
10. januar 2004 - 21:59 #5
hvis det er helt galt kan du også fjerne hele molevitten. Det sker der ikke noget ved udover at du ikke starter op med fx. antivirus og firewall.
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. januar 2004 - 22:11 #6
ehlern>det det sidste forslag vil jeg fraråde, medmindre du vil oversvømmes af virus:(
Avatar billede kejser2004 Nybegynder
10. januar 2004 - 22:16 #7
hehe. var også kun en kommentar ikke et svar :)
Avatar billede cp1 Nybegynder
11. januar 2004 - 12:12 #8