Avatar billede _creator_ Nybegynder
10. januar 2004 - 14:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Finde computer ID med Flash.

Hej,

Jeg skal lave en flash-fil der skal kunne sende en eller anden unik ID på computeren til en PHP fil.

Hvilke unikke ID'er kan man finde med flash, og hvordan?

Mvh

Niklai
Avatar billede barklund Nybegynder
10. januar 2004 - 15:12 #1
Som oftest lader jeg PHP'en gøre det ved at hashe request-computerens ip og useragent sammen til noget "næsten" unikt...

Du kan så fra flash sende nogle flere variabler som skærmstørrelse og lignende med så det bliver tættere på, men stadig vil du kunne få forskellige computere med samme id samt den samme computer kan skifte id...

Det smarteste vil nok være (hvis du laver det i flash mx) at tjekke SharedObject og se om du allerede har gemt et id. Hvis ikke, beder du en phpside om at sende dig et nyt id og så gemmer du dette i sharedobject til næste gang...
Avatar billede _creator_ Nybegynder
10. januar 2004 - 15:22 #2
Fungerer SharedObject sådan, at to swf (på samme computer) filer kan bruge samme informationer?
Avatar billede barklund Nybegynder
10. januar 2004 - 15:29 #3
Ja det kan de - hvis de kender stien dertil...

Det er en slags Flash cookie...
Avatar billede _creator_ Nybegynder
10. januar 2004 - 15:32 #4
Hvordan bruger jeg så SharedObject? :) Jeg kan sætte mere point af ;)
Avatar billede _creator_ Nybegynder
10. januar 2004 - 15:36 #5
Jeg har brug for at to swf filer i samme vindue, får at vide de samme (næsten)unikke informationer om computeren uden at skulle i kontakt med en PHP fil eller lignende først. LocalConnection kan ikke bruges!
Avatar billede barklund Nybegynder
10. januar 2004 - 15:50 #6
SharedObject laver du som:

min_so = SharedObject.getLocal("et hemmelig sti");
min_so.data.noget_hemmeligt = "en variabel jeg kan se";
min_so.flush();

Det kan du skrive i begge filer og så læser de det samme :)
Avatar billede _creator_ Nybegynder
10. januar 2004 - 16:35 #7
du må undskylde at jeg virker lidt dum, men kunne du gi' mig et exempel på "et hemmelig stig"? Jeg har faktisk ikke hørt om SharedObject før :(
Avatar billede barklund Nybegynder
10. januar 2004 - 17:51 #8
Se denne tut - du bestemmer jo selv hvad "en hemmelig sti" er :)

http://actionscript.org/tutorials/intermediate/SharedObjects/index.shtml
Avatar billede _creator_ Nybegynder
10. januar 2004 - 18:22 #9
Tak ;) du får point.
Avatar billede barklund Nybegynder
10. januar 2004 - 18:24 #10
Hvis du har problemer med det, så bare spørg her :)