Avatar billede mmmtm Nybegynder
10. januar 2004 - 13:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

attachment names

Jeg skal (i lotus script/R5)lave en dialogbox, der gør det muligt for brugerne at se navnene på vedhæftede bilag på et dokument, og derefter vælge et (hvorefter adressen kopieres til udklipsholderen - men den kode har jeg). Jeg syntes ikke at jeg kan finde nogle klasse til dette ?
Dokumenterne er vedhæftet af brugerne via "clipsen" i et RT felt.
Avatar billede jogii Nybegynder
10. januar 2004 - 13:45 #1
43 er et primtal
Avatar billede mmmtm Nybegynder
10. januar 2004 - 16:37 #2
Yep. Men det får du altså ikke point for !
Avatar billede jogii Nybegynder
10. januar 2004 - 17:06 #3
Deter bare svært at deles om primtal-point!
Avatar billede mmmtm Nybegynder
10. januar 2004 - 19:59 #4
Jamen så bare kom med et svar jeg kan bruge, så behøver du jo ikke at dele :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
11. januar 2004 - 12:21 #5
Så lad mig prøve. Er dit problem dialogboxen eller listen over attachments i et RTF?

Her er noget kode fra hjælpen som for et givet dokument henter Filbilag ud på en disk og fjerner dem fra dokumentet. Det burde være muligt at tilpasses koden til dine behov.

Dim doc As NotesDocument
Dim rtitem As Variant
'...set value of doc...
Set rtitem = doc.GetFirstItem( "Body" )
If ( rtitem.Type = RICHTEXT ) Then
  Forall o In rtitem.EmbeddedObjects
    If ( o.Type = EMBED_ATTACHMENT ) Then
      Call o.ExtractFile( "c:\samples\" & o.Source )
      Call o.Remove
      Call doc.Save( False, True )
    End If
  End Forall
End If

Hvis dine filbilag ligger i V2 format (ikke tilknyttet et RTF, men selve dokumentet (sagde jeg outlook:-) så kan den eneste løsning være @Attachments, som jeg mener man Evaluate sig med.

Hvis det er dialogboxen du har problemer med så kan du prøve

variant = notesUIWorkspace.Prompt( type%, title$, prompt$ [, default ] [, values ] )

Hvis du gerne vil prøve din egen dialogbox, så opret et nyt dokument i hukommelsen, vis det med notesUIWorkspace.Dialogbox og efterbehandel resultatet.
//Jörg
Avatar billede mmmtm Nybegynder
11. januar 2004 - 22:31 #6
Mit problem er begge dele!
Hvilken Notesversion bruger du ? "Forall o.Type in osv"/EmbeddedObjects får jeg fejl på...Den har jeg nemlig prøvet.
Måske er min Designer klar til en reinstallering....
(men nej - intet outlook her :-)
I'll be back !
Avatar billede mmmtm Nybegynder
13. januar 2004 - 14:45 #7
Hmm..Ved ikke helt hvad der gik galt for mig, begge dine kodeex. fungerer perfekt. Takker.