Avatar billede rohde Nybegynder
10. januar 2004 - 07:16 Der er 3 kommentarer

Disconnect net work drive fungere ikke

Workstation
Operativsystem: W2k
Min arbejdsstation er koblet op mod en windows2000 server. Når der logge på domænet mappes der forskellige drev op mod serveren. Da serveren blev opdateret fra NT til W2k fik jeg et problem. En specifik mappe bliver vist i stifinderen og det er muligt at åbne denne mappe og se data der ligger i mappen.
Mit problem:
Jeg ønsker at fjerne denne mappe da den har et rødt kryds som indikerer at den ikke er tilsluttet til netwærket.
Jeg har så prøvet at anvende Disconnet from network men bliver oplyst om at dette drev ikke findes.
Hvor kan jeg finde dette drev i "regdatabasen" så jeg kan få drevet fjernet.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
11. januar 2004 - 01:26 #1
Prøv at åbne en kommando prompt og kør kommandoen "net use" og se om du kan finde mappen der.
Hvis du kan, så kan du også bruge "net use" til at fjerne den, kør "net use /?" for at finde ud af hvordan.
Avatar billede badedyr Nybegynder
13. januar 2004 - 01:51 #2
"Når der logge på domænet mappes der forskellige drev op mod serveren"

Er det slået fra nu? Ellers vil den jo connecte igen næste gang du logger dig på.
Avatar billede rohde Nybegynder
13. januar 2004 - 09:00 #3
Da jeg er på kursus kan jeg ikke afprøve de forskellige svar men vender tilbage når jeg er tilbage og kan koble op mod serveren. Jeg har flere mappede drev som bliver vist når jeg er har min bærbar med ud af huset. Det er selvfølgelig ikke muligt at komme i kontakt med disse drev når jeg ikke er i kontakt med serveren. Det drev jeg ønsker at slette er kun synligt når jeg er logge op mod serveren. Mit netlogin indeholde ikke mapping til det drev jeg ønsker at slette.