Avatar billede zorg_86 Nybegynder
09. januar 2004 - 17:28 Der er 10 kommentarer

Virker ikke når center kommer med

Hej

Jeg har denne kode: <div style="float:left;">Left</div><div style="float:center;">Center</div><div style="float:right;">Right</div>

Men den virker ikke efter jeg har tilføjet center, nogle der kan lave så den virker?

Sådan ser det ud: http://www.scooter-eksperten.dk/test.htm
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
09. januar 2004 - 17:31 #1
kan du ikke bare ændre det til <div align="center">?
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
09. januar 2004 - 17:35 #2
Jo det virkede men det skal også være på samme linje..

http://www.scooter-eksperten.dk/test.htm
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
09. januar 2004 - 17:36 #3
Ja ok, det kan jeg godt se.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
09. januar 2004 - 18:32 #4
det skyldes nok at float kun kan bruge left og right. Center i nemlig i følge css-standarden ikke en korrekt værdi for float.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
09. januar 2004 - 18:34 #5
i stedet kunne du gøre sådan her:
<div style="float:left;">Left</div><div style="float:right;">Right</div><div style="text-align:center;">Center</div>

det virker for mig.
Avatar billede zorg_86 Nybegynder
09. januar 2004 - 20:17 #6
Takker skovenborg skriv lige som et svar..
Avatar billede roenving Novice
09. januar 2004 - 22:37 #7
-- som hovedregel skal man tænke baglæns med floats, altså right før andre og left sidst !-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
09. januar 2004 - 23:31 #8
åh, jamen så skal det jo være:
<div style="float:right;">Left</div><div style="float:left;">Right</div><div style="text-align:center;">Center</div>

eller hvad??? Er det noget der står i W3C standarden??
Avatar billede skovenborg Nybegynder
09. januar 2004 - 23:31 #9
nå jeg skal jo lige huske at svare ;-)
Avatar billede roenving Novice
09. januar 2004 - 23:41 #10
-- jeg ved ikke præcis hvorfor, det er sådan; det er bare en erfaring, for jeg kan ikke finde belæg for noget hos w3c (http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/visuren.html#propdef-float !-)