Avatar billede mgudmand Nybegynder
09. januar 2004 - 16:35 Der er 2 kommentarer

Deling af adsl; VPN / WAN m.m.

Jeg er blevet godt forvirret i dag! På min arbejdsplads er jeg blevet tilbudt en ADSL linje fra TDC med Zyxel router. På den bærbare jeg får fra arbejdet bliver der installeret VPN. Så langt så godt og lækkert.

Problemet er at jeg allerede har en bærbar som er på nettet via et trådløs access point (ADSL), som jeg gerne stadig vil benytte.

Desuden har min kæreste en bærbar computer (ligeledes trådløst på nettet), som også gerne skulle kunne komme på nettet.

Kan jeg sætte mit trådløse access point "bag på" routeren fra min arbejdsplads - routeren fra arbejdet bliver konfigureret af mit arbejde (og jeg får ikke adgangskoden).

Der er altså tre bærbare; een med VPN; 2 routere (een trådløs, een almindelig).

Mvh
Avatar billede mgudmand Nybegynder
09. januar 2004 - 16:36 #1
Ups - glemte lige at der også kommer en hardware Firewall ind et sted (hjemme hos mig), igen låst så jeg ikke har adgang til oplysningerne i firewallen.
Avatar billede netpxg Nybegynder
09. januar 2004 - 16:43 #2
Har selv firma adsl fra tdc og trådløst net uden de store problemer.
Umiddelbart skulle jeg mene at du bare skal forbinde dit trådløse access point med routeren, så skulle den være hjemme. Firewall og router kan sæpttes op så det ikke virker, men få en snak med den "ADSL ansvarlige" på din arbejdsplads.