Avatar billede bugger Nybegynder
09. januar 2004 - 13:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Simpelt SQL spørgsmål

strSQL = "SELECT * FROM brugere where Brugernavn=" & request.form("brugernavn")

objRS.open strSQL, objConn

Jeg får fejlmeddelelsen:
Fejltype:
Microsoft JET Database Engine (0x80040E10)
Der er ikke angivet nogen værdi for en eller flere krævede parametre.
/spillere/tjek.asp, line 32

Hvad er det der er galt? Feltet brugernavn er af typen tekst og requestformen er jo også tekst så det askulle da køre?
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. januar 2004 - 13:24 #1
Så skal der lige ' omkring når brugernavn er tekst;

strSQL = "SELECT * FROM brugere where Brugernavn='" & request.form("brugernavn") & "'"
Avatar billede goatshrine Nybegynder
09. januar 2004 - 13:25 #2
en ting.

Valider altid din data inden du regner med at den er god nok. ALTID :)

prøv at skrive din SQL sætning ud. det kunne jo være at brugernavn er tom.
Avatar billede bugger Nybegynder
09. januar 2004 - 13:27 #3
Ja -tak Ørneøje -læg lige et svar så du kan få nogle points til din samling. :-)
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. januar 2004 - 13:28 #4
Ok, det gør jeg da gerne ;)