Avatar billede claus_larsen Nybegynder
09. januar 2004 - 10:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Validering af felt (2 ord)

Jeg skal bruge en stump kode der validerer om der er indtastet et fornavn og et efternavn i et felt...

Keep it simple...
Avatar billede mm12010 Nybegynder
09. januar 2004 - 11:32 #1
hvordan ser din form ud?
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
09. januar 2004 - 11:38 #2
<tr>
                                    <td width="120"><div class="TextNoMargin">*Fulde Navn:</div></td>
                                    <td width="230"><input type="text" name="FuldNavn" class="TekstFeltAnsog"></td>
                                    <td width="180"><div class="TextNoMargin"><i>fornavn OG efternavn</i></div></td>
                                </tr>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
09. januar 2004 - 11:54 #3
<script language="javascript" type="text/javascript">
function fullName(frm){
    felt=frm.FuldNavn;
    if(felt.value.length<5||felt.value.indexOf("\40")==-1){
        alert("Indtast venligst dit fulde navn.")
        return false;
        }
    return true;
    }
</script>
<form onSubmit="return fullName(this);">
<table>
<tr>
    <td width="120"><div class="TextNoMargin">*Fulde Navn:</div></td>
    <td width="230"><input type="text" name="FuldNavn" class="TekstFeltAnsog"></td>
    <td width="180"><div class="TextNoMargin"><i>fornavn OG efternavn</i></div></td>
    <td width="180"><input name="" type="submit" value="send"></td>
</tr>
</table>
</form>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
09. januar 2004 - 11:54 #4
if(felt.value.length<5||felt.value.indexOf("\40")==-1){
        alert("Indtast venligst dit fulde navn.");
        felt.focus();
        return false;
        }
Avatar billede roenving Novice
10. januar 2004 - 00:08 #5
Fornavn og efternavn ?-)

Niels-Chr. Kold-Hansen ?o]

function testFuldnavn(f){
reg = /^.+ .+$/;
  if(!f.FuldNavn.value.match(reg)){
    alert('Indtast venligst dit fulde navn');
    f.FuldNavn.select();
    f.FuldNavn.focus();
    return false;
  }
return true;
}

<form action="..." method="post" onsubmit="return testFuldNavn(this)">
<table><tr>
                                    <td width="120"><div class="TextNoMargin">*Fulde Navn:</div></td>
                                    <td width="230"><input type="text" name="FuldNavn" class="TekstFeltAnsog"></td>
                                    <td width="180"><div class="TextNoMargin"><i>fornavn OG efternavn</i></div></td>
                                </tr></table>
</form>

-- ovenstående tester alene, om der er noget foran _og_ bagefter et mellemrum ...
Avatar billede mm12010 Nybegynder
03. februar 2004 - 10:48 #6
lukketid?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
14. september 2005 - 13:14 #7
skal vi lukke dette spg ?-)