Avatar billede 2deep Juniormester
09. januar 2004 - 09:44 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Deling af Stofa?

Jeg bor i Århus området og har fået stofabnet, er der nogen der med sikkerhed kan fortælle om denne forbindelse uden problemer kan deles? jeg har en alm. opkobling til Stofa og en Switch.
Avatar billede arlet Juniormester
09. januar 2004 - 09:45 #1
Hvis det skal deles, skal du have deres familiepakke, ellers må du ikke dele det.
Avatar billede 2deep Juniormester
09. januar 2004 - 09:52 #2
Mange TAK for dette svar, men det kan jeg jo ikke rigtig bruge sorry, jeg ved det kan lade sig gøre, problemet er bare hvem der skal skubbe mig igang.
Avatar billede zeko Nybegynder
09. januar 2004 - 09:53 #3
Forbindelsen er udmærket.. kender en som har den...
Du kan sagtens forbindelsen.. men så skal du ha' en router først. har prøvet det nemlig.
Ved ikke lige noget om deres familepakke..
Avatar billede arlet Juniormester
09. januar 2004 - 09:53 #4
Du får ikke et skub herfra, da det ikke er lovligt det du er igang med...
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. januar 2004 - 09:55 #5
arlet>så må vi sgu bøje regler lidt. Det der med familiepakken er en omgang fis.
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
09. januar 2004 - 09:56 #6
arlet, det er heller ik lovligt, at dele en tele danmark, sonofon el. cybercity internet, med andre end de folk der bor i husstanden, men mange gør det stadig væk, og mange af dem har faktisk fået hjælp her fra.
Avatar billede arlet Juniormester
09. januar 2004 - 09:56 #7
Det er da ikke fis. Stofa har en regel om at kun en computer på, ellers familiepakke..
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. januar 2004 - 09:59 #8
Men derfor er det stadig en dybt latterlig regel Stofa har. Men en søgning på google efter "deling af internet", er vel ikke ulovlig hjælp?
Avatar billede strikemusic Nybegynder
09. januar 2004 - 10:00 #9
Jeg har haft kørt al den tid jeg har haft stofanet med en router og flere maskiner på uden at de har gøet og de viste det. Så jeg ved ikke om man kan sige at det er ulovligt.
Avatar billede strikemusic Nybegynder
09. januar 2004 - 10:01 #10
Jeg glemte lige at sige at jeg havde købt fast IP
Avatar billede arlet Juniormester
09. januar 2004 - 10:02 #11
Hvor mange computere må jeg koble til/må jeg dele forbindelsen?
Nej, du må max. koble 1 computer til din StofaNet forbindelse med mindre du har en familie-opkobling. Du må aldrig dele din forbindelse uden for husstanden

Taget herfra:http://www.stofa.dk/showpage.php?conid=54&menuid=83&parentid=4&subparentid=12
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. januar 2004 - 10:04 #12
Jeg mener stadig at denne tekst kan fortolkes på flere måder. En router er stadig kun een computernehed. Det med at dele uden for husstanden siger sig selv.
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. januar 2004 - 10:04 #13
Men den diskussion har vist været oppe før :)
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2004 - 10:05 #14
Det er ikke sværere at dele en Stofa forbindelse end alle andre.

"generel snak om deling af internet"
Køb en router der understøtter NAT og klask den efter dit modem/adapter og lad Windows (nemmest med XP) klare resten.
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
09. januar 2004 - 10:11 #15
squashguy har altså ret, for mange steder kigger net forbindelsen efter en MAC adr. og da en router har en mac adr. er det en enhed. Så gør hvad el barto siger. Held og lykke.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. januar 2004 - 10:32 #16
Det er blevet undersøgt til bunds omkring Stofa, der må IKKE ydes hjælp til at lave netværk, medmindre familieopkoblingen er til stede.
Avatar billede EIHP Juniormester
09. januar 2004 - 10:37 #17
Jeg havde også bare en router på.. da jeg havde stofa.. Og det fik jeg endda anbefale af ham stofamanden som sæt vores stik op.. men ved heller ikke om det er ulovligt eller ej.. jeg kan bare huske at jeg skulle sæt min router til PPPoE opsætning.. da jeg skulle log på stofa først for at komme på noget.. :S
Avatar billede agalion Nybegynder
09. januar 2004 - 11:15 #18
Det er muligt at sætte et ekstra netkort i din pc, enable ICS på netkortet til din Stofaforbindelse og derefter forbinde det andet netkort til en switch og dermed andre computere. På den måde fungerer computeren forbundet til kabelmodemet som en NAT-router. Om det er lovligt eller ej må du jo selv vurdere :o)
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2004 - 11:24 #19
Stofa driver den politik at de ikke yder support på routere osv, men at de også er pænt ligeglade.

Trafik er trafik, og om den bliver suget af 1 eller 3 maskiner er vel ligegyldigt.

Stofas aftalevilkår er på nær meget få ændringer præcis de samme som for 4 år siden da jeg fik Stofa.

Nu har jeg heldigvis 2 Mbit fra CyberCity :P
Avatar billede 2deep Juniormester
09. januar 2004 - 13:18 #20
jeg har ikke fået det svar jeg skulle bruge, men der er points til ham hvor jeg er mest enig
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
09. januar 2004 - 14:41 #21
Generelt ved Routning mellem to netværk:

Anskaf en a) hardware router eller en b) software router.
a) Koster ca. 800 kr og op ad.
b) kræver en PC med to netkort en til at forbinde det ene netværk med det andet.

a) er langt det nemmeste og sikkerheden er RET god. Man skal ikke opdaterer programmer (firewall, antivirus, router_software...)

b) Hvis man gider kan man installerer et OS og så installere som minimum et routnings program. (linux: Ipchains, windows: WinRoute, Wingate etc..)

Her er noget om hvordan instillingerne skal være:
http://www.linuxbog.dk/admin/bog/netsammenkobling.html

Jeg kender ikke stofas nye regler, men deres FamiliePakke ser da ret brugbar ud, så hvorfor ikke anvende det produkt!
Hvis du ikke er haj til netværk/routere så syntes jeg bestemt du skal købe FamiliePakken.
Avatar billede kenp Novice
09. januar 2004 - 15:59 #22
2deep du har faktisk fået mange korrekt svar! den nemmeste løsning er at købe familiepakken