Avatar billede pekr Nybegynder
13. april 1999 - 00:00 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Lukning af vindue

Hej
Nu har jeg selv lavet følgende script (VB)
<script language="VBScript">
sub window_onload
window.Close
End Sub
</Script>
Der lukker vinduet, problemet er bare der kommer sådan en lille pop up box det spørger om jeg vil lukke vinduet.
Jeg bruger IE5, kan man lave en rutine der går uden om denne boks, eller er det standard, i browserne?
Avatar billede jgc Nybegynder
13. april 1999 - 18:33 #1
I JavaScript kan du ikke komme uden om dialogboksen.
Avatar billede long Nybegynder
13. april 1999 - 18:33 #2
Det er standard af hensyn til sikkerheden, så der er desværre ikke noget at gøre.
De gamle browsere vil lukke uden prompt.
Avatar billede long Nybegynder
13. april 1999 - 18:35 #3
Jeg mener dog godt at man kan lukke et vindue man selv har åbnet via et script.
Avatar billede jumper Nybegynder
13. april 1999 - 21:33 #4
Når du selv har åbnet vinduet, kan du også selv lukke det.

Du kan dog ikke lukke selve hovedvinduet, hvorfra du åbner dit vindue.

Brug Javascript istedet for VBScript :)

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
13. april 1999 - 23:39 #5
ja hvem fanden bruger VBscript?
der er nok en grund til at der ikke en kategori om det :-)
Avatar billede pekr Nybegynder
14. april 1999 - 06:43 #6
Det fuldstændigt ligemeget hvilket script jeg bruger da det er på ASP side, og for det andet, ku det sgu da være at man kunne lave Jscript ik!!!
Avatar billede dcasso Nybegynder
14. april 1999 - 10:12 #7
Jeg giver pekr ret, vbscript er faktist hurtigere og hvis ens side er lavet til IE hvorfor så ikke bruge IE-standarden.
Avatar billede tue Nybegynder
14. april 1999 - 12:45 #8
Til pekr

Det er rigtig som jumper siger, man kan ikke lukke hovedsiden
uden lille pop up box kommer.

Men hvorfor skulle man også lukke sin web-side.

Hvis det er et window du har åbnet via et javascript, så
skal du bruge dette script:

onclick="document.window.cloce()"

Hvis det er hjemmeside med frames
skal du bruge dette script:

onclick="window.top.close()
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. april 1999 - 13:11 #9
dcasso>> hvis man laver den til IE, og samtidig med vbscript, så er man da sikker på at alle med netscape ikke får en skid glæde af den...

VÅGN OP ALLE SAMMEN!

JavaScript er standarden, uanset hvad bill gaytz siger...

og så er netscape forresten også langt bedre til at køre javascript, spørg selv jumper, som er rimelig haj til det
Avatar billede dcasso Nybegynder
14. april 1999 - 13:15 #10
Ja, meget kan man sige om IE og Netscape, men Netscape kan KUN på et område overhale IE og det er ved kompabiliteten med andre platforme. IE er på alle andre områder klart bedre end netscape og det kan muligvis også være fordi at der er flere til at udvikle IE4/IE5 i forhold til Netscape 4.5
Avatar billede pekr Nybegynder
14. april 1999 - 18:02 #11
Ja nu var det ikke meningen at starte slagsmål, men da jeg altid har brugt IE og har været ganske tilfreds med, så holder jeg mig til. Jeg er godt klar over at Jscrip & Java er det helt vilde, men til mit formål var det sådan set ligemeget hvad jeg skulle bruge.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. april 1999 - 19:12 #12
pekr>> Javascript og Jscript er IKKE det samme!

Jscript er microsofts forsøg på at lave endnu en ting som kun deres browser understøtter
Avatar billede jumper Nybegynder
14. april 1999 - 22:25 #13
hehe, tak cyberesben for din vurdering af mine evner :))

Cyberesben har også ret med Jscript, det var en fejlsatsning fra Microsofts side. Nu satser de kun på Javascript, da der var ingen der brugte Jscript. Det var desuden en MEGEt dårlig kopi af Javascript, og kunne ikke en skid!

Pekr: Hvad har ASP med lukning af vinduer at gøre? ASP kører på serveren, og kan derfor ikke pille ved client siden.

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. april 1999 - 22:45 #14
jumper, jeg tror at folk roder meget rundt i alt det der med de forskellige script-ting og sådan noget...

men tak fordi du gav mig ret
Avatar billede pekr Nybegynder
15. april 1999 - 07:15 #15
Ok, så ved jeg det!, Jeg skulle bare bruge det, da jeg lige er begyndt at lege med asp, vbscript java og alt det andet.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. april 1999 - 11:46 #16
hold dig fra vbscript... det stinker
Avatar billede jumper Nybegynder
15. april 1999 - 12:54 #17
Yep, vbscript stinker!! :)

Javascript styrer!

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. april 1999 - 20:34 #18
enig *G*
Avatar billede madsrasmus Nybegynder
26. april 1999 - 17:01 #19
Dette javascript dur.
<form>
                    <input type="BUTTON" value="Be gone" onclick="self.close()"></form>
VH Mads
Avatar billede andreas Nybegynder
17. maj 1999 - 11:22 #20
Hvis du nu åbner et vindue via det her:

window.open('URL','_self','width=300,hight=300')

så kan du lave en knap der se sådan her ud:

<input type="Button" onclick="window.close()">

hvis den nu skal lukkes med de samme sætter du den her linie ind:

<body onload="window.close()">

/Andreas
Avatar billede fuxi Nybegynder
10. januar 2000 - 21:41 #21
Til cyberesben

Det kan godt ske at VBScript stinker, men dit argument med at Netscapes evne til Javasscript er noget tynd. For et faktum er at langt over 80% bruger IE i Danmark. Så hvorfor i himmelens riger lande skulle man optimere til Netscape, det ville sku da være at skide på sine brugere........... Personligt kan jeg bedst lide Netscape, men hvad nytter det når ens brugere bruger IE???

Avatar billede el_gnu Nybegynder
03. oktober 2000 - 16:55 #22
Kunne dette spm ikke lukkes?
Avatar billede w13 Novice
14. november 2007 - 04:24 #23
Det burde det nok.. :P

Hold da op, det er gammelt..
Avatar billede w13 Novice
13. februar 2008 - 16:30 #24
? :)