Avatar billede denboj Nybegynder
21. januar 2001 - 06:02 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

computeren går ned når jeg spiller d2

hey jeg har et problem - jeg sidder og spiller diablo 2 en del og computeren er begyndt at opføre sig mærkeligt efter noget tid

symptomerne er som følger - jeg kan have computeren til at stå tændt hele dagen uden problemmer kørende IE eller word - men når jeg så tænder diablo 2 og der kommer grafikbelastning vil computeren efter noget tid (et par timer ) begynde at hyle som en sindsyg efterfølgende bib lyde til jeg rebooter - så starter jeg op igen. Under opstarten melder den alt ok. Så hopper jeg ind i spillet igen og spiller lidt kortere tid - så er den gal igen - problemet er helt sikkert voksende og det er ikke iorden.

jeg kører win me
har en athlon 700 med 256 MB ram
et GB motherboard 7ixe (mener jeg)
og et lead tek gee1 ddr
problemet opstår kun under diablo 2

jeg vil meget gerne have disse latterlige biblyde væk - så jeg håber der er nogen der har et forslag
Avatar billede steffen Nybegynder
21. januar 2001 - 06:54 #1
Dit problem er, at noget i din PC bliver for varmt.

1) Check at alle blæsere kører som de skal
2) Hvis ja, gå til din forhandler og få ham til at bytte de nødvendige komponenter = sandsynligvis montere en større blæser på din athlon.

.. 3) Gå ind i din BIOS, og pil lidt ved temperatur-advarselsværdierne - de må godt stå på 60 uden at det bliver decideret farligt, men 55 er helt \"safe\".
Avatar billede xtom2 Nybegynder
21. januar 2001 - 07:27 #2
Godmorgen denboj :)

Sikke noget L... det må vi da lige få ordnet! ..Jeg har umiddelbart kunnet finde to links, der måske kan hjælpe dig:

http://www.diabloii.net/generalinf/technical.shtml
http://www.diabloii.net/faq/index.shtml

Heraf har jeg fundet følgende >>
----------------------------------
(Først den uofficielle FAQ)

Nvidia Cards
I have been using a TNT2 M64 32MB with detonator 5.22 latest Detonator drivers and have had random \"frozen screen\" hangs, sometimes with the sound looping for a couple of seconds. The hangs were occurring very often, every 1/2 to 2 hours of D2 gameplay. I recently updated to the 5.32 beta Detonator drivers (@ www.3dchipset.com) and the hangs virtually disappeared (only one hang now in about 14 hours of gameplay)! It was \"miraculous\" how much more rewarding gameplay became. I thought the problems might be due to the CD, Soundcard, etc... but it appears to have been the video drivers all along!! I suggest updating to the 5.32 Beta drivers if you are having these kinds of hangs.
-
I use a nVidia Riva TNT2 M64 32mb, and when I first installed the game it would not run past the first cutscene - the screen simply went black and it couldn\'t change itnto 800x600 resolution. I had followed the advice on the little pink slip that came inside the box and updated to the latest drivers, but they did not help. So I reinstalled the factory driver (which had not worked for the Stress Test; I had needed to upgrade for that) and hilariously it all worked fine.

(Dernæst den officielle FAQ)
http://www.battle.net/diablo2/faq/
http://www.blizzard.com/support/diablo2/

Nyeste patch : Diablo2, update V1.03 (Aug 4, 2000)
http://ftp.blizzard.com/pub/diablo2/patches/D2Patch_103.exe

Som udover patchen foreslår en opdatering til nyeste Nvidia Detonator(3) driver fra www.nvidia.com .. hmm.. jeg ved ikke med dig, men stoler nu lidt mere på den uofficielle FAQ. Men ellers tag et kig på http://www.tweakup.dk/drivere.htm hvor du kan downloade den nyeste WinMe WHQL certificerede driver. Til advarsel har jeg dog prøvet dem og kunne ikke få NVTweak (indbygget i Detonator) til at virke med WHQL v6.67 - men jeg tror de vil give den bedste stabilitet og derfor være optimale. Eventuelt kan v7.xx også være en god idé da de er optimerede til DX8 (som jeg mener at vide du har installeret?)

Og så lige lidt tilføjelser fra www.geforcefaq.com >>

Diablo II
If you are having problems with the game try running it in 2D. Choose Direct Draw instead of D3D. If you have a 64MB SDR/32MB DDR GeForce card make sure you patch the game up to version 1.03 as this fixes the crashing issue when run in D3D.

Jeg håber det er nok til at hjælpe dig i første omgang.. vender tilbage med mere, så snart jeg har noget :)

Xtom` =)
Avatar billede denboj Nybegynder
21. januar 2001 - 20:06 #3
det er egentlig meget skægt - men nu jeg tænker over det - er fejlen først opstået efter at patch 1.04 er kommet så måske er det en eller andet for for gennerel problem - jeg tror jeg i første omgang prøver at downclocke mit grafikkort en lille anelse (ikke overclocket)

derefter prøver jeg at hæve varme grænse værdierne som steffen taler om.

vender til bage når jeg har et resultat
Avatar billede voodoo_and Nybegynder
21. januar 2001 - 21:41 #4
køb en \"INTEL\"..........LOL!!!!!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. januar 2001 - 07:45 #5
voodoo_and: *suk*
Avatar billede denboj Nybegynder
22. januar 2001 - 10:08 #6
hmm - nu har jeg kigget lidt på det - og jeg har fået fjernet problemet midlertiddigt. Jeg er ret overbevist om at det er en defekt køler der sidder på cpu\'n der skyldes problemet.

Jeg hoppede i BIOS lige efter at den var gået ned. cpu temperaturen sagde her 64 grader og alermen stod til at gå igang ved 65 grader. (shutdown temp stod ved 75 grader) Så vidt jeg ved kan en athlon godt tåle en smule varme så jeg pløkkede alarm start temperaturen op til 70 grader. tog låget af kabinetet og skruede lidt ned for varmen ). Siden da har problemmet ikke været der.

Så jeg ville lige høre om i har et råd til en god luftkøler der kan smækkes på en Athlon.

På forhånd tak denboj.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. januar 2001 - 15:23 #7
Kølere til AMD Athlon \'Classic\'

GlobalWin FKK 50
41 CFM, <33db.
inkl. kølepasta
kr. 210,00
\"..En køleløsning til både den almindelige forbruger (på grund af lydniveauet) og den almindelige overclocker (på grund af den gode ydelse). Ved ekstrem overclocking anbefaler Studiedata at du anvender en Alpha- eller en større GlobalWin-køler..\"

GlobalWin VOS 32
2x 26 CFM, 36 dBA.
med kølepasta og 3-Pins Y-deler!
Kr. 400,00
\"..Med købet af VOS 32+ fra GlobalWin får man virkelig valuta for pengene! Bemærk venligst at Studiedata pt. ikke kan levere VOS32 i plus-udgaven. Vi kan pt. kun levere VOS32 uden en 80mm kabinetblæser og det nævnte plasticrør. Dels får man en køleeffekt, der er næsten lige så god som den dyrere Alpha P7125. Og i flere tests vinder VOS32 sågar over topmodellen fra Alpha. Dels får man kølepasta, 3-pins Y-deler (der samler de to stik fra blæserne i ét) og en 80\'\' kabinetblæser, samt et \"plasticrør\", man selv skal folde/samle. Har man et hul i kabinettet umiddelbart bag sin processor/køler, så kan man ved hjælp af dette rør og kabinetblæseren effektivt får smidt varmen ud af kabinettet med det samme. Ganske smart, hvis man altså har et sådan hul, eller har mod på selv at udskære det. Ellers kan man jo give plasticrøret til naboens børn :-) Endelig skal det fremhæves endnu en gang, at denne køleløsning passer på alle Pentium 2-, alle Pentium 3- og alle Athlon-processorer! Du kan med andre ord genbruge denne køler, hvis du på et tidspunkt opgraderer din processor. Det er da ikke så ringe!..\"

www.studiedata.dk
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. januar 2001 - 15:28 #8
AVC Athlon Cooler / Slot A / 103 kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724707891

Noname Cooler Athlon Double / Slot A / 99 kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244607903

Noise Control Athlon Cooler / Slot A / 260 kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244607898

Thermal Take Golden Orb (Athlon) / 119 kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244607961

(GW VOS32 fås billigere her også!)
www.edbpriser.dk
Avatar billede denboj Nybegynder
22. januar 2001 - 23:46 #9
Jeg er nu 100 % overbevist om at problemmet ligger i køleren. Efter at jeg har tilladt mere varme har der absolut ingen problemmer været. Så jeg takker mange gange for de gode og hurtige svar. Jeg tror jeg vil prøve sådan en global win som xtom foreslår jeg synes nemlig at det er ret fedt at det ikke larmer for meget.

voodoo and. Jeg vil give dig ret i at voodoo kortet var en and. Men ud over det undrer jeg mig over hvad i alverden du laver i mit spørgsmål. Jeg står ikke og skal have en ny computer. Jeg står med et mindre problem der kan løses for lidt over 200 kr, på en iøvrigt indtil videre fuldstændig fejlfri fantastisk computer. Hvorfor i alverden foreslår du så at jeg skal købe en ny. Og jeg kan slet ikke se hvad jeg skal med en Pentium. Hvorfor købe en dyr lada når jeg kan beholde min bilige mercedes. Ja jeg spørger bare. Så til dig har jeg kun en ting mere at sige. FJOLS

mvh denboj