Avatar billede flemming_h Nybegynder
08. januar 2004 - 15:33 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Jeg har et program på en server som jeg ønsker at en bruger skal

Jeg har et program på en server som jeg ønsker at en bruger skal kunne køre ved hjælp at et hotspot ( måske ) som jeg sender til brugeren på Mail..... kan dette lade sig gøre...???
Avatar billede karstenv Nybegynder
08. januar 2004 - 16:03 #1
Ja

Du laver den agent eller hvad det er og lægger den netop som en hotspot i den mail og sender den til modtager.
Modtager trykker så på knappen, og Notes vil så opfatte det somom det er modtager som kører den kode/program, og ikke dig som har signeret det.

Alt dette kræver at bruger/modtager har de rigtige rettigheder på klienten.
R4.6 = Admin Default
R5 = Designer Default
R6 = Editor Default
/KarstenV
Avatar billede jogii Nybegynder
08. januar 2004 - 16:14 #2
Hvilken type server ligger programmet på?
Hvis det er en filserver, så kan du lave en mail med  en URL som denne:
  file://server/share/sti/programnavn.exe
eller
  file:///X:/sti/programnavn.exe
hvor X: står for det lokale drev brugeren har til den pågældende server

Hvis det er på en Webserver programmet ligger så vil du altid skulle kæmpe med browserens "Vil du gemme eller starte denne fil" problematikken.
//Jörg
Avatar billede flemming_h Nybegynder
08. januar 2004 - 16:59 #3
Takker for hjælpen, lyset gik op for mig ved at læse jeger forslag...
den helt rigtigt URL er... @URLOpen( "file://\\\\servernavn\\sti1\\sti2\\stiX\\filnavn.extension" )