Avatar billede donlup Nybegynder
08. januar 2004 - 14:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke oprette Group policys!

Der står :
The Domain Controller for the group policys are not avalible......
så er det 3 muligheder jeg kan vælge men ingen af dem har noget resultat hvad kan være galt?
Avatar billede webcon Nybegynder
09. januar 2004 - 23:58 #1
Det lyder umiddelbart som om, at du har flere DC´ere, hvor den ene, som er primær, ikke er tilgængelig. Din primære DC kører PDC-emulator, så hvis den er nede, kan du ikke lave GPO´ere.
Avatar billede serverservice Praktikant
10. januar 2004 - 18:13 #2
Du skal oprette en bruger account udover de der findes allerede. Når du logger ind med administrator går du i Ad users & computers, finder din grupppe vælger egenskab og new policy.
Sekundært kunne det være et dns problem hvis din controller ikke er registreret i dns og har fast ip.
Avatar billede badedyr Nybegynder
12. januar 2004 - 22:40 #3
webcon: er det ikke RID master der holder styr på den slags, oprettelse af objekter etc.?
Avatar billede webcon Nybegynder
12. januar 2004 - 23:18 #4
badedyr: Jo, det er helt sikkert RID master/PDC emulator som holder styr på disse.
Avatar billede badedyr Nybegynder
12. januar 2004 - 23:20 #5
ok, ikke for at være besværlig, men kan bare ikke se hvad PDC emulator har med oprettelse af brugere at gøre :) spørger af ren og skær uvidenhed, er selv i tvivl.
Avatar billede webcon Nybegynder
12. januar 2004 - 23:26 #6
Okay... se dette link: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;197132

Den primære DC´er har flere funktioner end at være RID master.
Avatar billede badedyr Nybegynder
12. januar 2004 - 23:31 #7
ja det er jeg med på, men selvom PDC emulator rollen ikke er til stede, kan du godt oprette en GPO. PDC emulatoren styrer ikke andet end account lockouts, password auth og password ændringer.

Derfor mener jeg at, står man uden RID master, er det ikke muligt at oprette objekter.
Avatar billede webcon Nybegynder
12. januar 2004 - 23:59 #8
Det er fuldstændig korrekt
Avatar billede donlup Nybegynder
13. januar 2004 - 07:38 #9
Jeg genstartede den et par gange muligvis en service som ikke loadede korrekt