Avatar billede js26 Nybegynder
08. januar 2004 - 12:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

test på første gang

Jeg vil gerne i en template udføre en handling første gang man er der og en anden handling de efterfølgende gange.
Hvordan gør man det?
Avatar billede atoft Nybegynder
08. januar 2004 - 12:50 #1
jeg er ikke helt sikker på din situation.

Men med en <xsl:if test="position() = 1" > er de kun den første node som ankommer i "flokken" som vil opfylde denne betingelse, er det det du ville opnå?
Avatar billede js26 Nybegynder
08. januar 2004 - 13:07 #2
Hej atoft
Her er mit xslt. Der hvor jeg udskriver position vil jeg haldrig få position() = 1.

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
    <xsl:output method="xml" omit-xml-declaration="no" indent="yes" doctype-public="-//Sun Microsystems, Inc.//DTD Web Application 2.3//EN" doctype-system="http://java.sun.com/dtd/web-app_2_3.dtd" />

        <xsl:template match="/">
            <xsl:apply-templates select="web-app"></xsl:apply-templates>

        </xsl:template>

        <xsl:template match="web-app">
            <xsl:apply-templates select="./* | ./comment()"></xsl:apply-templates>
        </xsl:template>

        <xsl:template match="web-app/* | comment()">
            <xsl:copy-of select="."></xsl:copy-of>
        </xsl:template>

        <xsl:template match="web-app/servlet">
                position=<xsl:value-of select="position()"></xsl:value-of>
            <xsl:copy-of select="."></xsl:copy-of>

        </xsl:template>
</xsl:stylesheet>
Avatar billede atoft Nybegynder
08. januar 2004 - 13:15 #3
Jeg er ikke helt med på hvad du vil? Jeg tror ikke du nogenside for kaldt "web-app/servlet" templaten. Gør du?
Avatar billede js26 Nybegynder
08. januar 2004 - 13:26 #4
"web-app/servlet" har højere prioritet end "web-app/* | comment()" , så derfor bliver den kaldt.
Det jeg vil er at indsætte et element i et xml dokument, som iøvrigt skal forblive uforandret. (nb: i det viste ex. er jeg ikke kommet til at indsætte det ekstra element).
Avatar billede atoft Nybegynder
08. januar 2004 - 13:38 #5
Så det du ønsker, er altså at kopier alle noder under webapp. Og i det tilfælde der er første web-app/servlet du møder vil du gerne indsætter noget ekstra. Er det korrekt?
Avatar billede js26 Nybegynder
08. januar 2004 - 13:41 #6
fuldstændig korrekt
Avatar billede js26 Nybegynder
08. januar 2004 - 13:50 #7
Nu har jeg løst det med følgende:
<xsl:template match="web-app/servlet">
<xsl:copy-of select="."></xsl:copy-of>
</xsl:template>
<xsl:template match="web-app/servlet[1]">
<xsl:copy-of select="."></xsl:copy-of>
</xsl:template>
Avatar billede js26 Nybegynder
08. januar 2004 - 13:52 #8
x
Avatar billede atoft Nybegynder
08. januar 2004 - 13:53 #9
Ja det er godt set, men kan du ikke undvære den første web-app/servlet de burde jo blive fanget at den generelle * | comment() du har
Avatar billede js26 Nybegynder
08. januar 2004 - 14:09 #10
Du har ret og hvis jeg skal være ærlig, så nåede jeg lige at refactor mit xslt inden jeg læste din kommentar.
Mit forløbige xslt ser nu sådan ud:
Avatar billede js26 Nybegynder
08. januar 2004 - 14:15 #11
Undskyld:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
    <xsl:output method="xml" omit-xml-declaration="no" indent="yes" doctype-public="-//Sun Microsystems, Inc.//DTD Web Application 2.3//EN" doctype-system="http://java.sun.com/dtd/web-app_2_3.dtd" />

        <xsl:template match="/">
            <xsl:apply-templates select="web-app/* | web-app/comment()"></xsl:apply-templates>
        </xsl:template>

        <xsl:template match="web-app/* | comment()">
            <xsl:copy-of select="."></xsl:copy-of>
        </xsl:template>

        <xsl:template match="web-app/servlet[1]">
            <xsl:copy-of select="document('C:\tmp2\web2.xml')/web-app/servlet"></xsl:copy-of>
            <xsl:copy-of select="."></xsl:copy-of>
        </xsl:template>

</xsl:stylesheet>
Avatar billede atoft Nybegynder
08. januar 2004 - 14:15 #12
Det må også kunne laves en template med * | comment() og så anvende en

if hvor man spørger den aktuelle node "servlet" og der ikke er en preceding servlet node