Avatar billede krc_ Nybegynder
08. januar 2004 - 10:29 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hente felt til update i rullepanel

Hej !

Normalt på mine update sider laver jeg i input linie en value=<%rs("feltnavn")%> og så får jeg vist feltet. Men nu har jeg et rullepanel. Og jeg har så prøvet nedenstående :

<select name="statuskode" size="1" value="<%=rsguestbook("statuskode")%>" style="border-style: dotted; border-width: 1; background-color: #d7dadf; float:left">
    <option></option>
    <option>0</option>
    <option>1</option>
    </select>

Men det virker ikke. Hvordan får jeg den til at vise feltet ?
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. januar 2004 - 10:35 #1
<select name="statuskode" size="1" style="border-style: dotted; border-width: 1; background-color: #d7dadf; float:left">
    <option value="<%=rsguestbook("statuskode")%>"></option>
    <option value="<%=rsguestbook("statuskode")%>">0</option>
    <option value="<%=rsguestbook("statuskode")%>">1</option>
    </select>

Noget i stil med det dér... Det er altid <option>-tag'et der indeholder en value, ikke <select>-tag'et...
Avatar billede krc_ Nybegynder
08. januar 2004 - 10:58 #2
Hmmm..

<select name="statuskode" size="1" value="<%=rsguestbook("statuskode")%>" style="border-style: dotted; border-width: 1; background-color: #d7dadf; float:left">
    <option value="<%=rsguestbook("statuskode")%>"></option>
    <option value="<%=rsguestbook("statuskode")%>">0</option>
    <option value="<%=rsguestbook("statuskode")%>">1</option>
    </select>
Nu ser den sådan ud, men den indeholder desværre stadig ikke det der står i databasen !?!?
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. januar 2004 - 11:08 #3
Prøv at forklare hva' det er du vil ha' hvor i din dropdown menu...

Vil du ha' feltet fra databasen som value eller som vist tekst i menuen? Eller måske begge dele?

Kom evt. med lidt mere kode...
Avatar billede krc_ Nybegynder
08. januar 2004 - 11:10 #4
Så virker det...
<option><%=rsguestbook("statuskode")%></option>
Så jeg gør bare sådan her !
Avatar billede krc_ Nybegynder
08. januar 2004 - 11:11 #5
Jeg ville bare have at den viste feltet som det første i dropdownboksen! :o)
Avatar billede -jacob- Nybegynder
08. januar 2004 - 11:17 #6
Hej krc!

Som spotgun sagde det, så kan du ikke få noget ud af dit value-indhold, som står i <select>.
Nok om det...!

Du har vel sørget for at trække dit indhold ud?
<select name="statuskode" size="1" style="border-style: dotted; border-width: 1; background-color: #d7dadf; float:left">
<%
' Laver SQL-select
Set rs = Conn.Execute("SELECT * ")

' Laver variabel som tælles op
intNum = 0

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do
    ' Tæller variablen op, ved at ligge én til
    intNum = intNum + 1
    Response.Write "<option value=""" & rsguestbook("statuskode") & """>" & intNum & "</option>"
' Gå til næste Record i rs
rs.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF
%>
</select>
Den originale kode, til hvordan du laver udtræk, kan du finde på http://www.html.dk/tutorials/asp/

Med venlig hilsen
Jacob V. Pedersen
Avatar billede -jacob- Nybegynder
08. januar 2004 - 11:18 #7
Jeg var vidst forsent ude, hehe.

Altid noget at du fandt ud af det :-)

Med venlig hilsen
Jacob V. Pedersen
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. januar 2004 - 11:19 #8
krc: Du skal stadig ha' en value med...

<option value="<%= rsguestbook("statuskode") %>"><%= rsguestbook("statuskode") %></option>

Hvis ikke du ta'r en value med, har du ikke meget at bruge den dropdownboks til...
Avatar billede krc_ Nybegynder
08. januar 2004 - 11:25 #9
Jeg har gjort som nedenstående og det virker altså fint nok !!

<td width="70%" align="center" style="border-style: none; border-width: medium">
      <select name="statuskode" size="1" value="<%=rsguestbook("statuskode")%>" style="border-style: dotted; border-width: 1; background-color: #d7dadf; float:left">
    <option><%=rsguestbook("statuskode")%></option>
    <option>0</option>
    <option>1</option>
    </select>