Avatar billede zeebion Nybegynder
07. januar 2004 - 22:26 Der er 7 kommentarer

godt råd mht orden i win 32

Jeg leger lidt med win 32 og er i gang med at lære at lave menuer. Jeg har egentlig ikke noget reelt problem vil bare gerne have et råd med på vejen mht .rc-filer.

  Hvis i skal lave nogle "rullegardiner":filer, redifer, hjælp etc. der alle har undermenuer vil i så lægge det hele i en .rc-fil eller dele det ud i flere.

  Eksempelvis det hele i menu.rc
eller
  filer i filer.rc
  rediger i rediger.rc

  Og hvad så med headerfilen med værdierne til menuerne i(nok dumt forklaret så håber på i forstår hvad jeg mener). Skal man der også lave filer.h, rediger.h etc. eller samle det hele i menu.h?
Avatar billede zeebion Nybegynder
07. januar 2004 - 22:38 #1
Kan godt se det måske er meget rodet skrevet.........Sig lige til hvis jeg har præsteret at gøre mit spørgsmål helt uforståeligt.
Avatar billede bertelbrander Novice
07. januar 2004 - 22:55 #2
Alle de projecter jeg har lavet med Win32 indtil nu har haft en .rc fil og en .h fil med alle konstanterne der skal bruges af .rc filen og resten.

Mit største project til dato, en avanceret editor, har en .rc-fil på ca. 1200 linier, og en .h fil med alle konstanterne på mindre end 800 linier.

Så længe vi snakker projecter på den størrelse, vil jeg mene at det er lettest at holde det i en fil. Hvis nogen af filerne skulle blive større end ca. 2000 linier vil jeg overveje at dele dem op.
Avatar billede zeebion Nybegynder
07. januar 2004 - 23:01 #3
Regner ikke med mine projekter kommer til det foreløbigt :)
Avatar billede bertelbrander Novice
07. januar 2004 - 23:11 #4
En grund til at dele .rc filen op kunne være at man ville dele nogle resourcer, f.ex. en dialogbox, mellem flere applikationer. Så kunne man putte dialogboxen i sin egen .rc fil.
Avatar billede jpk Nybegynder
08. januar 2004 - 09:46 #5
Projektet jeg sidder med i øjeblikket har en .rc-fil på 3600 linier i hovedmodulet. Det har jeg det fint med, da VC++ jo har en udmærket editor til at gemme alt "det grimme" væk.
Der er andre moduler (dll'er), der indeholder resurces og som naturligvis har sine egne .rc-filer.
Min pointe er, at jeg typisk ikke vil dele resources op i flere filer, når de er en del af samme modul. Hvis man laver et seperat modul til anvendelse i flere applikationer, giver det jo nærmest sig selv...
Avatar billede narrr Nybegynder
08. januar 2004 - 10:09 #6
Hey jpk, hvad er det for et projekt du laver? Jeg er bare nysgerrig..
Avatar billede jpk Nybegynder
08. januar 2004 - 10:50 #7
Jeg vil helst ikke ind på den egentlige funktionalitet, men det er et projekt udviklet i MS VC++ (kompileres i øjeblikket under VC6), som anvender MFC til den grafiske del.
Der interfaces til andre moduler/applikationer via (D)COM og CORBA ODBC/OLE DB.
Programmet er til anvendelse i biotek-branchen, hovedsaglig ved brug af massespektrometri.