Avatar billede cirke_line Nybegynder
07. januar 2004 - 21:38 Der er 7 kommentarer

cgi-bin, hvad skal der ligge i den når man laver mailform?

Vi sidder og forsøger at lave en mailform der kan ligge på vores hjemmeside. Den skal blot sende en brugerindtastet tekst til os via mail.
Vi har følgende kode til selve formsiden:
<html>

    <head>

<form name="form" method="post" action="/cgi-bin/formmail/FormMail.pl">

    </head>

    <body bgcolor="#ffffff">
        <input type=text name="navn" size="31">
<input type=text name="email" size="31">
<textarea name="Spørgsmål" rows="10" cols="41"></textarea>
<input type="submit" value="send"> <input type="reset" value="Fortryd">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.sideefterafsendtform.htm" target="main">
<input type="hidden" name="subject" value="Spørgsmål fra webben!">
<input type="hidden" name="recipient" value="hest@pony.dk">
</form>
    </body>

</html>

Spørgsmålet er nu (meget begynder agtigt) Hvad skal der ligges i mappen cgi-bin på serveren? Altså hvad er det for en kode der får mailformen til at virke?????

Mvh Line
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. januar 2004 - 21:41 #1
Du skal have formmail perl scriptet liggende i denne sti "cgi-bin/formmail/FormMail.pl" (hvir perlscriptet hedder FormMail.pl

Hvis du ikke allerede har dette script, kan du sikkert finde det på nettet. Jeg ser lige om jeg kan give dig et link
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. januar 2004 - 21:42 #2
Du bør kunne download det nødvendige her

http://www.scriptarchive.com/download.cgi?s=formmail
Avatar billede jschultz Nybegynder
07. januar 2004 - 21:45 #3
ER DER NOGEN DER HAR SET DANIEL???????
Avatar billede jschultz Nybegynder
07. januar 2004 - 21:46 #4
Hvad er det der prik mac??
Avatar billede cirke_line Nybegynder
07. januar 2004 - 22:06 #5
det går fremad!!! En ting til! Hvad er det der skal ændres i FormMail.pl som vi har downloadet??? Der står i Read Me filen at:

Necessary Variables:

  $mailprog = '/usr/lib/sendmail -i -t';
    This variable must define the location to your server's sendmail
    program.  If this is incorrect, form results will not be mailed to you.
    Specifying the parameters in this variable is new in v1.91, and we have
    included the -i parameter so that a single period on a line by itself
    will not end the message. -t instructs sendmail to read the recipient list
    from the message text.

  @referers = ('scriptarchive.com','YOUR_IP');
    This array allows you to define the domains one which you allow forms
    to reside and use this installation of FormMail.  If a user tries to
    put a form on another server, that is not scriptarchive.com, they
    will receive an error message when someone tries to fill out their form.
    By placing scriptarchive.com in the @referers array, this also allows
    www.scriptarchive.com, ftp.scriptarchive.com, any other http address
    with scriptarchive.com in it and scriptarchive.com's IP address to access
    this script as well, so no users will be turned away.

Hvad mener de???? Sorry!
Avatar billede cirke_line Nybegynder
07. januar 2004 - 22:25 #6
hvad skal  $mailprog = '/usr/lib/sendmail -i -t'; ændres til?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. januar 2004 - 18:46 #7
Som jeg ser det, er '/usr/lib/sendmail -i -t' standard placeringen af Sendmail, hvis du har sendmail installeret med en anden sti skal du rette denne.

Som jeg husker formmail scriptet, kan man vælge forskellige konfigurationer i konfigurations filen alt efter hvilken mailserver man har til rådighed. Hvis du bruger sendmail er det '/usr/lib/sendmail -i -t' der skal rettes så den passer med dine forhold.

Prøv at brows dig frem til sendmails placering