Avatar billede europe Nybegynder
07. januar 2004 - 15:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Virtualhost jsp - fil

Hejsa

Jeg har en Oracle 9ias som kører med en Apache server og der under et j2ee miljø.

Nu vil jeg gerne lave en virtualhost. Jeg kan godt lave den til en ganske almindelig html - fil. Men prøver jeg til en jsp - fil bliver den bare vist som en almindelig tekst fil i browseren.

/Europe

Jeg har prøvet følgende i httpd.conf filen
# Include the mod_oc4j configuration file
include "C:\oracle\ora9ias\Apache\Apache\conf\mod_oc4j.conf"
NameVirtualHost 10.255.1.98

# Include the Oracle configuration file for custom settings
include "C:\oracle\ora9ias\Apache\Apache\conf\oracle_apache.conf"
ServerName bstbi2app01.bestlink.net
Port 7777

<VirtualHost 10.255.1.98>
    include "C:\oracle\ora9ias\Apache\Apache\conf\ekstra_mod_oc4j.conf"
    ServerName my.page.dk
    DocumentRoot C:\oracle\ora9ias\j2ee\OC4J_BESTPACK\applications\BestPack\BestPack_jpr_War
    DirectoryIndex Main.jsp
    ErrorLog logs/error_log
</VirtualHost>

Men det virker ikke helt efter hensigten.
Er der nogen der kan hjælpe mig vil jeg sætte pris på det. For det må da være muligt at gøre dette til en jsp fil.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2004 - 16:45 #1
Kender ikke OC4J, men hvis du uddyber problemet lidt, så
kan vi jo gætte lidt.

"Men prøver jeg til en jsp - fil bliver den bare vist som en almindelig tekst
fil i browseren."

antyder at det er Apache der server JSP filen (som text) og ikke 9iAS.

Hvis det var Tomcat, så ville jeg sige at der mangelede en:

JkMount *.jsp ajp13

eller:

JkMount /namae-of-web-app/* ajp13

i mod_jk.conf !

Jeg vil derfor foreslå at du nærlæser *mod_oc4j.conf'erne for om
enten JSP filer generelt eller den specifikke web app bliver
forwarded til 9iAS.
Avatar billede europe Nybegynder
07. januar 2004 - 18:07 #2
Som der nok er gættet er 9IAS'en fra oracle og OC4J er sådan set "bare" oracle's navn for j2ee.

Mod_oc4j.conf ser sådan ud.

################################################################################
# Oracle iAS mod_oc4j configuration file: mod_oc4j.conf                        #
################################################################################
#LoadModule oc4j_module modules/ApacheModuleOc4j.dll

<IfModule mod_oc4j.c>

    <Location /oc4j-service>
        SetHandler oc4j-service-handler
        Order deny,allow
        Deny from all
        Allow from localhost bsdk-bi2app2.privat.bestseller.dk bsdk-bi2app2
    </Location>

    <IfModule mod_dms.c>

        <Location /dmsoc4j>
            SetHandler oc4j-handler
        </Location>

        <Location /dmsoc4j/Spy>
            Order deny,allow
            Deny from all
            Allow from localhost bsdk-bi2app2.privat.bestseller.dk bsdk-bi2app2
        </Location>

        <Location /dmsoc4j/AggreSpy>
            Order deny,allow
            Deny from all
            Allow from localhost bsdk-bi2app2.privat.bestseller.dk bsdk-bi2app2
        </Location>

        <Location /j2ee/servlet/DMSDump>
            Order deny,allow
            Deny from all
            Allow from localhost bsdk-bi2app2.privat.bestseller.dk bsdk-bi2app2
        </Location>

        <Location /j2ee/servlet/Spy>
            Order deny,allow
            Deny from all
            Allow from localhost bsdk-bi2app2.privat.bestseller.dk bsdk-bi2app2
        </Location>

        <Location /j2ee/servlet/AggreSpy>
            Order deny,allow
            Deny from all
            Allow from localhost bsdk-bi2app2.privat.bestseller.dk bsdk-bi2app2
        </Location>

    </IfModule>

    Oc4jMount /j2ee/*
    Oc4jMount /ojspdemos OC4J_Demos
    Oc4jMount /ojspdemos/* OC4J_Demos
    Oc4jMount /jocdemo OC4J_Demos
    Oc4jMount /jocdemo/* OC4J_Demos
    Oc4jMount /sqljdemo OC4J_Demos
    Oc4jMount /sqljdemo/* OC4J_Demos
    Oc4jMount /callerInfo OC4J_Demos
    Oc4jMount /callerInfo/* OC4J_Demos
    Oc4jMount /onlineorders OC4J_Demos
    Oc4jMount /onlineorders/* OC4J_Demos
    Oc4jMount /webapp home
    Oc4jMount /webapp/* home
    Oc4jMount /cabo home
    Oc4jMount /cabo/* home
    Oc4jMount /label1 OC4J_BESTPACK
    Oc4jMount /label1/* OC4J_BESTPACK
</IfModule>

Det skal her til siges at
  LoadModule oc4j_module modules/ApacheModuleOc4j.dll
Som er remmet ud er sat ind i httpd.conf'en sammen med de andre DSO'er - til sidst.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2004 - 18:20 #3
Jeg ved godt at 9iAS ig OC4J er det samme (og i virkeligheden bygger
på Orion og ikke på Oracle kode !).

Jeg tror (rent hær udfra mine Tomcat erfaringer) at du mangler noget i
Oc4jMount.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2004 - 18:20 #4
rent gæt
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2004 - 18:22 #5
Men kan du ikke prøve og inspicere HTTP headerne på svaret på den URL
og se om du kan bekræftige at det er Apache der server filen ?
Avatar billede europe Nybegynder
08. januar 2004 - 08:59 #6
For at inspicere http headerne har jeg prøvet med - telnet localhost 80 - på serveren, men jeg får en - connection to host lost.
Så jeg får aldrig mulighed for at lave get på url'en.

Er der en anden måde det kan gøres på - eller er det bare forkert ?
Avatar billede europe Nybegynder
08. januar 2004 - 10:24 #7
Jeg har nu endelig fået hul igennem til serveren og har fået følgende resultat fra requested.

HTTP/1.1 200 OK
Date: Thu, 08 Jan 2004 09:25:36 GMT
Last-Modified: Wed, 07 Jan 2004 08:55:10 GMT
ETag: "0-8fa-3ffbc96e"
Accept-Ranges: bytes
Server: Oracle9iAS/9.0.2 Oracle HTTP Server Oracle9iAS-Web-Cache/9.0.3
Content-Length: 2298
Content-Type: text/plain
Connection: Close

Giver det noget mening ?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2004 - 10:42 #8
Tja.

Min hypotese var forkert.

Apache forwarder korrekt til 9iAS.

Og det betyder at vi skal ikke lede efter fejlen i Apache conf filer.

Men OC4J sender JSP filen som text/plain istedetfor at køre den.

Hvordan ser URL'en ud ?

Hvordan ser OC4K konfigurations fil ud ?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2004 - 10:42 #9
OC4J
Avatar billede europe Nybegynder
08. januar 2004 - 12:22 #10
Det virker bare underlige for når man så skriver det dybe link
my.page.dk/label1/www/Main.jsp
så kommer siden rigtig frem så et eller andet sted er det jo konfiguret korekt.

Øh oc4j konfigurationen ? ved ikke lige hvor jeg skal finde den, men prøver at lede lidt efter den.
Avatar billede europe Nybegynder
20. januar 2004 - 09:18 #11
Nå men nu har jeg så efter meget venten snakket med oracle og deres metode til at få dette til at køre er som følger

<VirtualHost 10.255.1.98>
  ServerName bestpack.bestseller.dk
  DocumentRoot C:\something\root
  RewriteEngine on
  RewriteRule ^/$ http://my.page.dk/label1/www/ [R]
</VirtualHost>

Og det ser ud til at virke.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2004 - 09:48 #12
Tja - det var jo ikke lige det første man ville prøve !

:-)