Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
07. januar 2004 - 14:24 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Override af save-knap

Er det muligt at lave en override af saveknappen i Word, så der istedet udføres en makro i det pågældende dokument? I så fald: Hvordan? :-)
Avatar billede pernillemb Nybegynder
07. januar 2004 - 14:26 #1
så skal du ind og lave en ny knap hvor der bliver udført en makro, men denne nye knap kan du jo lave med samme udseende som save knappen så man ikke umiddelbart kan se nogen forskel på de to forskellige knapper...
07. januar 2004 - 14:31 #2
Vis->Værktøjslinier->Tilpas, fanen Kommandoer
I venstre side vælges: Makroer
I højre side vælges den ønskede makro.
Træk denne makro op i værktøjslinien
Højreklik herefter på den nye knap og vælg Knapflade, her kan du f.eks. kopiere udseendet fra en anden knap, og indsætte på din nye knap.
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
07. januar 2004 - 14:37 #3
Det er ikke muligt at lægge det ind på den eksisterende? Som I skriver her, lyder det til at den "rigtige" save knap stadig vil være der, og det er ikke det jeg ønsker / har brug for.
Avatar billede rvm Nybegynder
07. januar 2004 - 14:39 #4
Jo - det er muligt *S*

Man kan nemlig lave en makro med et bestemt navn, der så erstatter SaveAs. Finder lige navnet!
07. januar 2004 - 14:39 #5
Når du har valgt Vis->Værktøjslinier->Tilpas kan du trække den oprindelige knap væk fra værktøjslinien. (Træk den ned i dokumentet, så forsvinder den fra værktøjslinien.

Placer den nye kanp på samme placering.
Avatar billede rvm Nybegynder
07. januar 2004 - 14:54 #6
Her er koden

Sub filesave()

End Sub
Avatar billede rvm Nybegynder
07. januar 2004 - 14:57 #7
Du skal bare gemme makroen i et modul, og så tilknytte din egen kode, så virker det *S*
Avatar billede rvm Nybegynder
07. januar 2004 - 15:03 #8
Og hvis makroen kun skal virke i dette dokument, så skal modules ligge i dokumentet eller i skabelonen som dokumentet laves på baggrund af (bare ikke i Normal.dot)
07. januar 2004 - 15:07 #9
Og du kan bruge denne for: File | SaveAs

Sub FileSaveAs()

End Sub

Jeg kan ikke lige finde den der afløser: File | Save As Web page....

Det kan nu også løses på en helt anden måde....

I kodemodulet "ThisDocument" placeres koden:
Private Sub Document_Close()
    MenuBar_Reset
End Sub

Private Sub Document_Open()
    MenuBar_OnAction
End Sub

I et almindeligt kodemodul placeres koden:
Public Sub MenuBar_OnAction()
    CommandBars("Menu Bar").FindControl(, 3, , , True).OnAction = "DisableSaveInfo" 'File/Save
    CommandBars("Menu Bar").FindControl(, 748, , , True).OnAction = "DisableSaveInfo" 'File/Save As
    CommandBars("Menu Bar").FindControl(, 3823, , , True).OnAction = "DisableSaveInfo" 'File/Save As Web site
    CommandBars("Standard").FindControl(, 3, , , True).OnAction = "DisableSaveInfo" 'Standard/Save
End Sub

Public Sub MenuBar_Reset()
    CommandBars("Menu Bar").FindControl(, 3, , , True).OnAction = "" 'File/Save
    CommandBars("Menu Bar").FindControl(, 748, , , True).OnAction = "" 'File/Save As
    CommandBars("Menu Bar").FindControl(, 3823, , , True).OnAction = "" 'File/Save As Web site
    CommandBars("Standard").FindControl(, 3, , , True).OnAction = "" 'Standard/Save
End Sub

Public Sub DisableSaveInfo()
    MsgBox "Denne funktion virker ikke - brug arket egen gem knap"
End Sub
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
07. januar 2004 - 16:18 #10
Takker.

Hvis rvm og flemmingdahl smider svar, så kaster jeg også lidt ekstra point på til deling...
07. januar 2004 - 16:50 #11
God fornøjelse
Avatar billede rvm Nybegynder
07. januar 2004 - 17:04 #12
:-)