Avatar billede hyperactive Nybegynder
20. januar 2001 - 19:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjerne tegn efter kommaet

Jeg har brug for at undersøge om en variabel indeholder et komma, og såfremt den gør - at fjerne alle tegn efter kommaet. Hvordan gøres det nemmest?
Avatar billede lp Nybegynder
20. januar 2001 - 19:34 #1
er det altid et tal, eller hvordan?
Avatar billede hyperactive Nybegynder
20. januar 2001 - 19:36 #2
Nej, det er altid en tekststreng.... Sorry jeg glemte at informere om det
Avatar billede lp Nybegynder
20. januar 2001 - 19:44 #3
hmmmmm, nu havde jeg lige lavet den med tal, men her kommer den med tekst:

<%

\'v = variabelnavn

v = \"Tekst,Eftertekst\"

If Instr(v, \",\") Then
  v=left(v,(instr(v,\",\")-1))
End If

Response.Write v

%>
Avatar billede sa Nybegynder
20. januar 2001 - 19:45 #4
Jeg antager, at variablen m. din tekststreng hedder str:

if instr(str, \",\") <> 0 then str = left(str, instr(str, \",\"))

Herefter indeholder str det, der står før kommaet (incl. kommaet selv)