Avatar billede sl5049 Nybegynder
20. januar 2001 - 14:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan det lade sig gøre ?

Hej

Jeg har en medlemsdatabase, men da jeg ikke har mulighed for at kører med databaser på mit websted, har jeg i excel gemt den som en semikolonsepareret fil, som jeg læser op fra og derved skaber objekter af typen medlem. Medlemmerne holder jeg i en Vektor hvori jeg kan lave lineær søgning - det er godt nok lige nu. Mit problem er, at jeg sagtens kan få det til at virke som applet når jeg kører det fra mit programmerings program (KAWA), men når jeg kører det fra IE 5.0 virker det ikke. Jeg har prøvet at tjekke hvor det går galt ved flere stede at lade programmet skrive ud hvor mange objekter den har indlæst - den siger 0. Nu er mit spørgsmål, er det ikke muligt at lave filbehandling via web-en eller hvad kan der være galt ?
Avatar billede vandhunden Nybegynder
20. januar 2001 - 14:43 #1
(ja/nej)?
Avatar billede ricki Nybegynder
20. januar 2001 - 14:49 #2
Det kan man godt men man skal have ændret sikkerhedsreglerne for din applet, som standard er det ikke tilladt men dette kan man lave om på.
Dette skal gøres med pakken java.securyty, men præcis hvordan det gøres ved jeg ikke lige.
-Men altså det kan lade sig gøre
Avatar billede dyrix Nybegynder
20. januar 2001 - 14:54 #3
problemet ligger i at din fil du vil læse fra ligger på serveren, mens din applet bliver udført på klienten. Appletten vil derfor kigge lokalt, og ikke finde nogle filer af det navn du har givet.
Du skal derfor på en eller anden måde få fat i serveren for at læse filen, eller måske lave dit program serverside?
Du kunne selvfølgelig også downloade filen med i en jar-fil, hvor din class fil også ligger. Så burde det være muligt at få det til at virke...
Avatar billede ricki Nybegynder
20. januar 2001 - 14:55 #4
Her kan du læse lidt om hvordan det gøres:
http://java.sun.com/sfaq/#read
Avatar billede sl5049 Nybegynder
22. januar 2001 - 15:27 #5
Jeg har kigget lidt på den side du (ricki) foreslog - den er okay, men jeg har løst problemet på en anden måde. Nemlig uden filbehandling - det lever jeg med !
Avatar billede stigc Nybegynder
25. januar 2001 - 23:25 #6
en applet kan da sagtens læse en fil fra serveren! Det er da netop det den har lov til! Den har ikke lov til at læse en fil fra klientens computer!

Hvis du vil have et eksemple på filload med en applet siger du bare til!

Avatar billede dyrix Nybegynder
25. januar 2001 - 23:32 #7
skal du ikke først sætte en forbindelse til serveren op?? eller har man \"pr. default\" adgang til serverfiler???

Avatar billede stigc Nybegynder
25. januar 2001 - 23:33 #8
der skal ikke ændres noget! :)
Det er \"default\"
Avatar billede dyrix Nybegynder
25. januar 2001 - 23:37 #9
hmm...så kunne jeg godt tænke mig et eks. ;)

dump gerne på dennis@newel.dk....
Avatar billede sl5049 Nybegynder
29. januar 2001 - 21:02 #10
Jeg vil meget gerne have et eksempel - smid det på steffen@laursen.as så gir jeg gerne pointene for det !

Tak !!!
Avatar billede sl5049 Nybegynder
23. marts 2001 - 15:25 #11
Nu har spørgsmålet ligget længe, så StigC får pointene fordi han engang nævnte at han ville sende et eksempel - nu har han fået pointene, nu håber jeg han gider sende et eksempel