Avatar billede speedy2000 Nybegynder
20. januar 2001 - 13:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stor mængde data med ASP og MySQL

Er der nogen der kan komme med koden til, hvordan man henter data fra en MySQL database fra et felt med BLOB eller LONGBLOB stregen.

Det er noget med GetChunk (for at læse) og AppendChunk (for at skrive), så langt er jeg med, men det vil ikke rigtigt virke.

Jeg kan få det til at virke, til alm. felter med koden.

<%
strV = \"SELECT data FROM tabelnavn WHERE a = \'blabla\'\"
Set objV = objConn.Execute(strV)
%>

<%
Response.Write objV(\"data\")

objV.close
objConn.close
Set objV = Nothing
objConn = Nothing
%>

(Jeg ved godt at man kan bruge en <While / Wend> funktion i forbindelse med Response.Write , men det er ikke nødvendig i dette tilfælde.)

Så snart jeg ændrer data feltet i tabellen til BLOB eller LONGBLOB så går det galt.

Jeg har også prøvet med TEXT og LONGTEXT, men her er problemet det samme. Den skriver kun mellem 1.500 og 1.800 tegn, hvor den skulle kunne skrive (2^32-1) tegn.

Er der én der kan løse mit problem ???

Avatar billede tpiil Nybegynder
20. januar 2001 - 13:57 #1
prøv i din SQL at sætte et ; tegn tilsidst altså sådan her:
strV = \"SELECT data FROM tabelnavn WHERE a = \'blabla\';\"
Avatar billede speedy2000 Nybegynder
20. januar 2001 - 22:35 #2
Det virker ikke (har prøvet det). Problemet er, at ASP ikke kan skrive en stor mængde data til SQL.

Det er et eller andet med at man skal bruge GetChunk og AppendChunk sætninger (koder), er det nogen der kender til dem ???
Avatar billede sbarnney Nybegynder
21. januar 2001 - 18:58 #3
Har du prøvet at sætte det i ()

\"SELECT data FROM tabelnavn WHERE (a = blabla)\"

Stig
Avatar billede futtah Nybegynder
02. august 2001 - 11:12 #4
tsk tsk, tpiil og sbarney, sql-strengen er god nok, ellers ville han få et error vedr. den.
Jeg har samme problem med at jeg ikke kan læse tekst fra et BLOB-felt, den returnerer kun ?\'tegn, dog hvis jeg ændrer felttypen til varchar(255) kan jeg sagtens læse, men så er problemet bare at feltet kun kan indholde 255 som jo ik er specielt meget...